Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kaffe i samband med träning??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2009 at 23:07 #64045Anonym anvandareMember4 maj, 2009 at 23:07 #434638Anonym anvandareMember
Hej alla! Jag tränar 4-5 dagar hård styrketräning i veckan och 1 dag med enbart kardio under ett 2 timmar pass. :up:
Jag sitter kontor 9 timmar varje dag (jag vet, tråkigt) Min fråga till er nu, eftersom jag själv dricker mycket kaffe…MYCKET kaffe (dock aldrig mjölk och socker i, men ändå ni fattar)
Hur påverkar detta min träning? Har faktiskt känt att jag förlorat en massa fett på detta men alla mina träningskamrater säger att det inte är bra för kroppen. :nono:
Vad gäller egentligen? I övrigt äter jag ganska normalt.
3 mål om dagen med små mellanmål, då med protein- kreatin blandning.Tacksam om någon kunde redogöra kort om kaffets effekt på kroppen.
5 maj, 2009 at 01:37 #434639Anonym anvandareMemberKoffein är ett milt centralstimulerande medel som ger snabbt påslag, som bekant används ju kaffe som uppiggande medel av x antal miljoner människor varje minut.
För att få skadliga effekter får du pimpla uppemot 100 koppar kaffe på en gång. De som dricker kopiösa mängder kaffe får ibland symtom som skakningar i armar och händer, huvudvärk och rastlöshet. Vid svår förgiftning kan man få synpåverkan och tom. arytmier dvs att hjärtat slår ojämnt.
Dricker du normalt mycket kaffe har du alltså inget att oroa dig för. Koffein är ju den verksamma substansen i alla dessa kosttillskott som går under benämningen ”pre-workout” så ur träningssynpunkt kan du gott slå i dig några koppar starkt kaffe innan du går till gymmet!
Mvh
B.B, leg ssk5 maj, 2009 at 20:30 #434640Anonym anvandareMemberTack för svaret! Äntligen kan man fortsätta dricka kaffe med gott samvete ^^
5 maj, 2009 at 20:32 #434641Anonym anvandareMemberInte alla gånger det blir snyggt med gula tänder dock
6 maj, 2009 at 16:37 #434642Anonym anvandareMemberFörsämrar inte intag av kaffe upptaget av vissa näringsämnen i mat?
6 maj, 2009 at 16:39 #434643Anonym anvandareMemberJo, men skall man få näringsbrist av sitt kaffedrickande lär man behöva en rätt bedrövlig diet till att börja med.
6 maj, 2009 at 19:27 #434644Anonym anvandareMemberFlessa wrote:TUGGUMMI :emo-thumbHjälper inte
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.