Känslosam efter träning

Home Forums Allmänt om gymträning Känslosam efter träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Hej!

Jag är en nybörjare vad gäller styrketräning men min fråga handlar inte om hur man tränar, snarare vad som händer efter jag har tränat.

varje gång efter att jag har tränat blir jag känslosam och/eller ledsen, någon som har en aning om varför detta sker? kan det vara så enkelt att min kropp är utmattad och att det är därför det sker eller är det något som fattas?

När jag tränar känns allt bra, men efter 1-2 timmar blir jag känslig…

Tacksam för svar.

din kropp försöker tala om för dig att du måste äta mer,speciellt efter träning.

Det händer ofta att jag bryter ihop och ligger gråtandes på gymets duschgolv, skrubbar mig själv tills jag är alldeles röd.

Nej det gör jag så klart inte, men ett hårt pass kan faktiskt få dig att släppa ut känslor du går att bär på, varför det blir just så för dig kan nog ingen här svara på.

Troligen en kombination av att du måste tillföra kroppen mer energi och att du frisätter en hel del endorfiner när du tränar och de kan få dig att reagera på en hel del olika sätt :)

hej!
    jag brukar oftast vara på tiptop humör efter mitt pass.
    men sen efter ngn timme så kan humöret svänga rätt hyffsat :(

men som sagt träning kräver mkt energi och mycket hormoner och annat spelar in, så det du känner har nog dom flesta varit med om ngn gång.
    det enda som egentligen går att påverka är väl det vanliga sömn/kost/vila m.m

men ibland kan jag faktist hålla med arnold, att man har en bättre känsla i kroppen när man tränar/efter träning än att ha sex :)
    och det är väl just den känslan som gör att man bara vill träna mer och mer :)

It’s the roids:p Nä med jag har ingen anning, har aldrig hänt för mig. Kanske måste få i dig nåt efter passet.