Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kom gärna med kommentarer ang mitt schema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 februari, 2010 at 13:45 #58974Anonym anvandareMember7 februari, 2010 at 13:45 #346205Anonym anvandareMember
Skulle uppskatta lite kommentarer angående mitt schema, tycker det funkar bra, men skulle uppskatta lite synpunkter utifrån:)
Jag kör just nu på tungviktsträning enligt följande schema:Måndag – Rygg, mage, baksida axlar
Baksida axel i cable
Baksida axel i maskinMarklyft
T-bar
Lastdrag till bröst
Lastdrag till mage
ShrugsBenlyft (i lutande vinkel)
Chrunches maskinTisdag – Axlar, triceps
Militärpress
Hantellyft åt sidan
Hantellyft framåt
Drag till hakan i cablePushdown cable
Liggande extension
Smalbänk
Dips – kör som sista övning och pressar ur totaltOnsdag – vila
Torsdag – Ben, vader
Knäböj
Benpress maskin
Utfall med stång (funderar på att byta denna mot benspark?)
Liggande lårcurlSittande vadpress
Stående vadpress i smithFredag – Bröst, biceps
Bänkpress
Flyes
Lutande hantelpress
Negativ bänkpressStångcurl
Sittande hantelcurl med lutande rygg
Koncentrationscurl i maskin
Hammercurl (kör denna som sista övning och försöker pressa ur max)Lördag – vila
Söndag – vila
Försöker få in minst ett konditionspass i veckan med, blir dock svårt ibland, jobbet tar sin lilla tid med
7 februari, 2010 at 14:54 #346206Anonym anvandareMember4 övningar för triceps och biceps, 2 för framsida ben?
Ser la bra ut annars. Kanske lite mysko att du kör negativ bänk som en egen övning också. Kan tänka mig att man kör det som en variationsgrej väldigt sällan.
Btw, skulle vara kul o se någon köra latsdrag till mage:D
7 februari, 2010 at 15:28 #346207Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jag kan filma och lägga upp i min journal, lite olika varianter… rätt bra knip i latsen kan jag lova. Enklast kör man det med ett v-handtagGör gärna det. Sitter o försöker simulera det här i fåtöljen, känns helt mongo:D
7 februari, 2010 at 17:29 #346208Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:du säger ju inget om vilket repsintervall du kör på, hur nära failure du är, setantal och setvila mm. Annars är ju övningsvalet väldig bra må jag sägaUrsäkta, glömde att skriva in det.
Jag kör på rätt tunga vikter för tillfället, så ligger på 4 – 8 reps i 3 – 4 set.
brukar oftast ligga på gränsen till failure.
Angående setvilan så försöker jag hålla den så låg som möjligt, mest för att få upp pulsen lite extra under gympasset.7 februari, 2010 at 17:32 #346209Anonym anvandareMemberaaxxeell wrote:4 övningar för triceps och biceps, 2 för framsida ben?Ser la bra ut annars. Kanske lite mysko att du kör negativ bänk som en egen övning också. Kan tänka mig att man kör det som en variationsgrej väldigt sällan.
Btw, skulle vara kul o se någon köra latsdrag till mage:D
Har förstått att det inte är många som kör negativ bänk, men tycker det är en extremt skön övning och har därför lagt in den i bröstpasset
Angående lastrag till mage så har det blivit lite fel där, måste varit lite seg i huvudet vid skrivande tillfälle. Menar ju så klart sittande rodd.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.