- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kombinera Gymträning med ishockey
Hej alla jag är en kille på 18år 170cm och 67kg
Jag har ett litet problem här som jag skulle behöva lite expertishjälp med
Nu är det så att jag verkligen vill börja satsa på min gymträning
och vill köra ca 3 pass i veckan men jag har samtidigt 3 ispass i veckan
Dessa ispass är på Måndag, Tisdag, Torsdag. Vill även tillägga att ispasset på måndagen är oftast skriskopass så vill inte lägga benpasset för nära det.
Jag har med lite hjälp gjort i ordning 3 pass som jag hade tänkt köra varje vecka.
Dessa pass är:
1. Ett rent benpass
2. Rygg,Biceps,Mage
3. Bröst,Triceps,Axlar
Jag vet bara inte vilka dagar jag ska lägga varje pass eftersom jag är medveten om att det är under vila som kroppen bygger muskler!
Tycker ni att det går bra att kanske lägga något pass på samma dag som ispasset? Eller ska man helt undvika det?
Att köra 2 halvkropps pass kanske skulle vara bättre då du lirar hockey.
Själv skulle jag inte kört något pass samma dag som ispass då det förmodligen skulle sänka min standard.
Ok tack för svaret ska pröva att köra överkropp och underkropps pass i några veckor nu och så återkommer jag med resultatet senare !
Jag har själv 6ispass i veckan och 3fyspass med mitt lag, och lägger in 2 egna gympass och det funkar utmärkt! Försök att köra igenom så mycket av kroppen som möjligt, jag brukar köra två halvkroppspass! Kort och explosiva pass, ibland brukar jag hoppa över knäböj dock.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY