Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kombinera kondition & styrketräning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2010 at 23:12 #58397Anonym anvandareMember11 februari, 2010 at 23:12 #326599Anonym anvandareMember
Vet att det finns en hel del trådar om detta, men har ingen lust att leta, vill ha svar på det jag har att fråga ganska omgående, hoppas ni förstår
Som sagt, kombinera kondition och styrka? Jag är typ halvtränad på båda fronterna nu, men jag vill bli ganska så biffig. Jag vill inte bli en stor bodybuilder men vill fortfarande ha stora armar, bröst och sen vara smal med magrutor och ha ganska bra kondis (: Just nu gymmar jag 3 dagar i veckan och kör löpning 1 dag och badminton 1 dag. Försöker få bort lite fett på magen, jag är inte tjock utan är ganska vältränad sens innan men det är bara lite i vägen.
Så jag behöver lite hjälp, hur jag ska göra.. Har kollat på andra forum och frågat och dom säger liknande: Vill du bli bra på att styrketräna så gör det, vill du bli bra på att löpa så gör det, osv.. Vill ha lite vettiga svar om man kan bygga muskler fast man kondinerar!
Tack på förväg.12 februari, 2010 at 06:39 #326600Anonym anvandareMemberJag själv tänker lite i samma banor som dig med både kondition och styrka. Har tidigare rullat på ett schema typ:
-Bröst
-Rygg/Mage
-Armar
-Ben
-Axlar
Uppskattningsvis 1.5 timmar per pass, mycket inriktning på max styrka.Nu har jag dok ändrat så jag kör lite kortare pass med ofta bara 2-4 övningar så att själva styke passet bara tar ca 40-50 min. Jag har sedan lagt in ca 30 min kondition i form av cykling efter passen.
Jag har dok endast kört på detta i 2 veckor så jag kan inte utala mig om det funkat eller ej men mitt mål är att bli lite smalare, få bort min lilla mage samt få bättre kondition utan att tappa för mycket muskler. Är 193cm och vägger 107kg så jag hoppas väga 100kg muskler lagom till sommarn.
vet inte om detta svar hjälpte så mycket men jag bara talade om hur jag tänkt runt kondition och styrka
12 februari, 2010 at 11:29 #326601Anonym anvandareMemberJag tycker mig ha läst på forumet ett flertal gånger att man inte ska köra konditionspasset tillsammans med styrkepasset utan köra kondis separat.
12 februari, 2010 at 12:02 #326602Anonym anvandareMemberBrainlund wrote:Jag tycker mig ha läst på forumet ett flertal gånger att man inte ska köra konditionspasset tillsammans med styrkepasset utan köra kondis separat.Ja finns möjligheten att separera är det utan tvekan en fördel.
28 februari, 2010 at 08:38 #326603Anonym anvandareMemberOm någon är intresserad så publicerade jag en längre text om det här ämnet idag:
[http://traningslara.se/blogg/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/]
28 februari, 2010 at 16:01 #326604Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Om någon är intresserad så publicerade jag en längre text om det här ämnet idag:[http://traningslara.se/blogg/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/]
Läste din artikel, den var bra!
28 februari, 2010 at 16:18 #326605Anonym anvandareMembercrille82sthlm wrote:Läste din artikel, den var bra!Tack crille! Kul.
Som jag nämner där så startas ju väldigt ofta trådar om just den frågan så förhoppningsvis kommer den folk till nytta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.