- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kombinera konditionsträning med styrketräning
Hejsan,
Jag spelar innebandy i division 1, och efter att säsongen tog slut i mars har jag kört enbart styrketräning. 4 dagars schema, bröst&triceps, rygg, ben, bisceps&axlar. Har kört mage typ varannan gång.
Vi inleder nu sommarträningen, men jag kommer att bo på annan ort, så jag sköter min egen sommarträning. Jag borde köra nån form av konditionsträning 3 gånger i veckan, så att jag har en bra kondition i september när seriespelet drar igång. Just nu är min kondition rätt så dålig…
Problemet är att jag tycker styrketräning är rolig träning, plus att jag vill bli starkare
Har någon vänlig själ ett program eller tips åt mej hur jag skall kunna fortsätta bygga upp lite massa, och samtidigt ha en toppen grundkondition innan september?! Vore oerhört tacksam för svar!
Tack på förhand!
Lite läsning:
[http://www.bartoll.se/index.php/articles/7-articles-2007/45-traening-foer-innebandy]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY