Home › Forums › Allmänt om gymträning › Koncentrerat mig på bara styrka ? Bra eller dåligt ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2011 at 10:42 #332723Anonym anvandareMembermysglenn wrote:ser bra ut, men för säkerhets skull kan du ju lägga in ben/kardio efter dag 3, så får du en extra vilodag för de muskelgrupper du kör på dag 1,2.
dag 6 = nej skippa helt, maxa på ”ordinarie dagar” kanske en gång i månaden eller så. Kör ben / cardio istället.
Ja okej så du menar att ja ska köra så här ist då :
Måndag/ dag 1 : Rygg , Biceps & Mage
Tisdag/Dag 2 : Bröst , Axlar , triceps
Onsdag/ dag 3 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
Torsdag/dag 4 : Ben / kardio
Fredag/ dag 5: Bröst, Axlar, Triceps (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
Lördag/ dag 6: Ben (eventuelt kondition, kardio)
Söndag/ dag 7: vilaSer detta bättre ut då?
Mvh !
13 oktober, 2011 at 11:14 #332724Anonym anvandareMembershqiiptarii wrote:Ja okej så du menar att ja ska köra så här ist då :Måndag/ dag 1 : Rygg , Biceps & Mage
Onsdag/ dag 3 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
Torsdag/dag 4 : Ben / kardio
Fredag/ dag 5: Bröst, Axlar, Triceps (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
Söndag/ dag 7: vilaSer detta bättre ut då?
Mvh !
nej jag menade ”dag 2” inte ”dag 3”, förlåt
13 oktober, 2011 at 12:50 #332725Anonym anvandareMembermysglenn wrote:nej jag menade ”dag 2” inte ”dag 3”, förlåtJaha okej, menar du så här då :
Tisdag/Dag 2 : Ben/kardio
Torsdag/dag 4 : bröst,axlar , Triceps
Fredag/ dag 5: Ben (eventuelt kondition, kardio)
Lördag/ dag 6: Bröst,axlar, Triceps (pass 2, lite andra övningar jämfört med pass 1)
Söndag/ dag 7: vilaÄr de så du menar eller ? hehe ..
13 oktober, 2011 at 12:58 #332726Anonym anvandareMembershqiiptarii wrote:Jaha okej, menar du så här då :Måndag/ dag 1 : Rygg , Biceps & Mage
Tisdag/Dag 2 : Ben/kardio
Torsdag/dag 4 : bröst,axlar , Triceps
Fredag/ dag 5: Ben (eventuelt kondition, kardio)
Lördag/ dag 6: Bröst,axlar, Triceps (pass 2, lite andra övningar jämfört med pass 1)
Söndag/ dag 7: vilaÄr de så du menar eller ? hehe ..
NEJ
detta skrev jag ursprungligen: ser bra ut, men för säkerhets skull kan du ju lägga in ben/kardio efter dag 3, så får du en extra vilodag för de muskelgrupper du kör på dag 1,2.
byt ut ”dag 3” mot ”dag 2” i den texten
Onsdag/ dag 3 : Ben / kardio
Torsdag/dag 4 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
Söndag/ dag 7: vilaVar det verkligen så svårt att förstå vad jag menade?
13 oktober, 2011 at 14:17 #332727Anonym anvandareMembermysglenn wrote:NEJdetta skrev jag ursprungligen: ser bra ut, men för säkerhets skull kan du ju lägga in ben/kardio efter dag 3, så får du en extra vilodag för de muskelgrupper du kör på dag 1,2.
byt ut ”dag 3” mot ”dag 2” i den texten
Onsdag/ dag 3 : Ben / kardio
Torsdag/dag 4 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
Söndag/ dag 7: vilaVar det verkligen så svårt att förstå vad jag menade?
jaha okej okej då hänger jag med svårt va de väl inte, mer ja som är trög o trött idag hehe .. så de va df de blev lite fel men okej då fattar jag tack !
15 oktober, 2011 at 00:13 #332728Anonym anvandareMemberKör du biceps med bröst och triceps med rygg så är det lättare (enligt mig iallafall) att få en bättre styrkeutveckling samt bygga mer muskler Men hej vad vet jag, alla kroppar är inte likadana:
15 oktober, 2011 at 21:55 #332729Anonym anvandareMemberStrongmanBlomster wrote:Kör du biceps med bröst och triceps med rygg så är det lättare (enligt mig iallafall) att få en bättre styrkeutveckling samt bygga mer muskler Men hej vad vet jag, alla kroppar är inte likadana:En möjlighet är också att lägga in ett par tre set rodd på bröstdagen, f.ö vete tusan om hur mkt innehåll det ligger i att separera bröst från triceps och rygg från biceps. Mycket handlar om intensitet och volym: hur varje pass ser ut. Det går utmärkt att köra bänk tre ggr/vecka, men det går kanske inte att ligga för nära maxintensitet på mer än ett pass. De andra blir då mer slavpass
Äh ja godnatt säger jag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.