Koncentrerat mig på bara styrka ? Bra eller dåligt ?

Home Forums Allmänt om gymträning Koncentrerat mig på bara styrka ? Bra eller dåligt ?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author
    mysglenn wrote:
    ser bra ut, men för säkerhets skull kan du ju lägga in ben/kardio efter dag 3, så får du en extra vilodag för de muskelgrupper du kör på dag 1,2.

dag 6 = nej skippa helt, maxa på ”ordinarie dagar” kanske en gång i månaden eller så. Kör ben / cardio istället.

Ja okej så du menar att ja ska köra så här ist då :

Måndag/ dag 1 : Rygg , Biceps & Mage
    Tisdag/Dag 2 : Bröst , Axlar , triceps
    Onsdag/ dag 3 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
    Torsdag/dag 4 : Ben / kardio
    Fredag/ dag 5: Bröst, Axlar, Triceps (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
    Lördag/ dag 6: Ben (eventuelt kondition, kardio)
    Söndag/ dag 7: vila

Ser detta bättre ut då? :)

Mvh !

shqiiptarii wrote:
    Ja okej så du menar att ja ska köra så här ist då :

Onsdag/ dag 3 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)
    Torsdag/dag 4 : Ben / kardio
    Fredag/ dag 5: Bröst, Axlar, Triceps (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)

Ser detta bättre ut då? :)

Mvh !

nej jag menade ”dag 2” inte ”dag 3”, förlåt

mysglenn wrote:
    nej jag menade ”dag 2” inte ”dag 3”, förlåt

Jaha okej, menar du så här då :

Tisdag/Dag 2 : Ben/kardio
    Torsdag/dag 4 : bröst,axlar , Triceps
    Fredag/ dag 5: Ben (eventuelt kondition, kardio)
    Lördag/ dag 6: Bröst,axlar, Triceps (pass 2, lite andra övningar jämfört med pass 1)

Är de så du menar eller ? hehe ..

shqiiptarii wrote:
    Jaha okej, menar du så här då :

Tisdag/Dag 2 : Ben/kardio
    Torsdag/dag 4 : bröst,axlar , Triceps
    Fredag/ dag 5: Ben (eventuelt kondition, kardio)
    Lördag/ dag 6: Bröst,axlar, Triceps (pass 2, lite andra övningar jämfört med pass 1)

Är de så du menar eller ? hehe ..

NEJ

detta skrev jag ursprungligen: ser bra ut, men för säkerhets skull kan du ju lägga in ben/kardio efter dag 3, så får du en extra vilodag för de muskelgrupper du kör på dag 1,2.

byt ut ”dag 3” mot ”dag 2” i den texten

Onsdag/ dag 3 : Ben / kardio
    Torsdag/dag 4 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)

Var det verkligen så svårt att förstå vad jag menade? :/

mysglenn wrote:
    NEJ

detta skrev jag ursprungligen: ser bra ut, men för säkerhets skull kan du ju lägga in ben/kardio efter dag 3, så får du en extra vilodag för de muskelgrupper du kör på dag 1,2.

byt ut ”dag 3” mot ”dag 2” i den texten

Onsdag/ dag 3 : Ben / kardio
    Torsdag/dag 4 : Rygg, biceps & mage (pass 2 , lite andra övningar jämfört med pass 1)

Var det verkligen så svårt att förstå vad jag menade? :/

jaha okej okej då hänger jag med :) svårt va de väl inte, mer ja som är trög o trött idag hehe .. så de va df de blev lite fel ;) men okej då fattar jag ;) tack !

Kör du biceps med bröst och triceps med rygg så är det lättare (enligt mig iallafall) att få en bättre styrkeutveckling samt bygga mer muskler :) Men hej vad vet jag, alla kroppar är inte likadana:=)

StrongmanBlomster wrote:
    Kör du biceps med bröst och triceps med rygg så är det lättare (enligt mig iallafall) att få en bättre styrkeutveckling samt bygga mer muskler :) Men hej vad vet jag, alla kroppar är inte likadana:=)

En möjlighet är också att lägga in ett par tre set rodd på bröstdagen, f.ö vete tusan om hur mkt innehåll det ligger i att separera bröst från triceps och rygg från biceps. Mycket handlar om intensitet och volym: hur varje pass ser ut. Det går utmärkt att köra bänk tre ggr/vecka, men det går kanske inte att ligga för nära maxintensitet på mer än ett pass. De andra blir då mer slavpass

Äh ja godnatt säger jag :)

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.