Köpa gymutrustning

Home Forums Allmänt om gymträning Köpa gymutrustning

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Jag ska utrusta ett gym på jobbet, har fått i runda slängar 100.000 att bränna på detta.
    Är det någon som har förslag på var jag borde köpa utrustningen? Har ramavtal, men de har inte mycket av det jag söker, så måste hitta 3 leverantörer att tillfråga.

Ska köpa några maskiner, t. ex sittande vadpress, latsdrag, cykel, roddmaskin.
    Även fria vikter och lite annat skall skaffas.

Någon som vet en eller fler bra leverantörer som kan ge mig schyssta priser?

Tacksam för svar:)

peace

Finns en redskapsguide på [http://www.kostkropp.se/redskapsguiden/] som har några år på nacken:

Quote:
    Redskapsguiden 2006: En guide för smarta träningsköp!

I Redskapsguiden 2006 har vi gjort en scanning av den svenska redskapsmarknaden, där vi gjort vårt bästa för att i denna premiärguide ge alla en snabböversikt. Den riktigt proffsige motionären skaffar även en kardiomaskin. Visst, det går lika bra att springa ute, eller att cykla i skogen. Men hemligheten med konditionsmaskiner är att de är lättillgängliga, och inte beroende av väder eller vind.

Ända sedan löpbandet introducerades 1965, har det poppat upp en massa nya konditionsmaskiner av klass. 1985 kom trappmaskinen och tio år senare kom crosstrainern. Och nu finns det ytterligare nyheter på marknaden. Det enda som egentligen begränsar ditt val är plånboken. Men en investering i din egen hälsa och fysik, är förmodligen det som ger dig bäst ränta avseende livskvalitet. Men du, köp inte billigt skräp. Då blir det inte roligt att träna. Och se till att det går att få tag i reservdelar om du köper någon maskin. Annars är du rökt.

Redskapsmarknaden har exploderat

De flesta tror att 2006 kommer att bli ett år av ytterligare tillväxt på mellan 10 och 30 procent. Mycket beroende på att allt fler privata företag, då även mindre, investerar i motions- och styrketräningsmaskiner. Allt för att kunna erbjuda personalen friskvård. Men också för att landets idag cirka 1 000 träningsanläggningar hela tiden blir fler.

De äldre anläggningarna måste kontinuerligt förnya sig för att inte tvingas gå i pension. Den sista komponenten i denna krutdurk till marknad är privatpersoner som väljer att träna hemma. Idag finns det ett helt annat utbud och finansieringsalternativ, jämfört med för bara några år sedan.

För att rota lite djupare bland fakta, utbud och framtid, frågar vi Experterna; de som marknadsför och säljer friskvård i form av redskap att utöva den i.

Pretender wrote:
    Hej!

Jag ska utrusta ett gym på jobbet, har fått i runda slängar 100.000 att bränna på detta.
    Är det någon som har förslag på var jag borde köpa utrustningen? Har ramavtal, men de har inte mycket av det jag söker, så måste hitta 3 leverantörer att tillfråga.

Ska köpa några maskiner, t. ex sittande vadpress, latsdrag, cykel, roddmaskin.
    Även fria vikter och lite annat skall skaffas.

Någon som vet en eller fler bra leverantörer som kan ge mig schyssta priser?

Tacksam för svar:)

peace

Kontakta mig… jag jobbar sedan ca 20 år med exakt det du söker.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.