korsryggen, konsekvenser av utebliven träninge?

Home Forums Allmänt om gymträning korsryggen, konsekvenser av utebliven träninge?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jag insåg idag att jag totalt har slutat köra övningar för korsryggen. Körde förvisso kanske inte så värst mycket innan heller men nu blir det i princip ingenting. Ska slänga in övningar igen. Men jag undrar:

Vad ger detta för konsekvenser för kroppen om man fortsätter träna resten som vanligt?

Marklyft och problem solved

Problem solved visst, men frågan är inte hur jag kan lösa problemet utan vilka konsekvenserna kan bli om man inte tränar korsryggen =)

Att vara stark i korsryggen är ett + i rätt många övningar.

Du kommer dö :P

Salus wrote:
    Du kommer dö :P

Det är kul för att det är sant.

Jag tycker mig själv vara väldigt svag i partiet kring svanken (har en ganska så stor naturlig svank) och det har jag fått påpekat av chiiiifen på gamla gymmet inte minst när jag kör magövningen ”plankan”, han rekommenderade lite bäcken övningar skjuta fram skjuta tillbaka (ja torrjucka i luften).

Några tips på andra bra övningar för att stabilisera musklerna runt svank/bäcken, jag kör hårt på torrjuckarna ;) Kör inga marklyft men jag böjer och kör rodd-övningar.
    Tips är välkommet.
    Mvh

J Gold wrote:
    Jag tycker mig själv vara väldigt svag i partiet kring svanken (har en ganska så stor naturlig svank) och det har jag fått påpekat av chiiiifen på gamla gymmet inte minst när jag kör magövningen ”plankan”, han rekommenderade lite bäcken övningar skjuta fram skjuta tillbaka (ja torrjucka i luften).

Några tips på andra bra övningar för att stabilisera musklerna runt svank/bäcken, jag kör hårt på torrjuckarna ;) Kör inga marklyft men jag böjer och kör rodd-övningar.
    Tips är välkommet.
    Mvh

Träna mer hamstrings än quads. Stretcha quadsen mer än hamstringsen. Träna mycket mage och stretcha ländryggen mycket. Funkade finfint för mig. Hade ofta ont förut, inte haft det nu sedan jag vet inte när…

Survivalist wrote:
    Träna mer hamstrings än quads. Stretcha quadsen mer än hamstringsen. Träna mycket mage och stretcha ländryggen mycket. Funkade finfint för mig. Hade ofta ont förut, inte haft det nu sedan jag vet inte när…

Noterat! Tack så mycket för tipsen :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.