Home › Forums › Allmänt om gymträning › korsryggen, konsekvenser av utebliven träninge?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 mars, 2010 at 14:43 #58012Anonym anvandareMember24 mars, 2010 at 14:43 #325128Anonym anvandareMember
Jag insåg idag att jag totalt har slutat köra övningar för korsryggen. Körde förvisso kanske inte så värst mycket innan heller men nu blir det i princip ingenting. Ska slänga in övningar igen. Men jag undrar:
Vad ger detta för konsekvenser för kroppen om man fortsätter träna resten som vanligt?
24 mars, 2010 at 17:55 #325129Anonym anvandareMemberMarklyft och problem solved
24 mars, 2010 at 19:43 #325130Anonym anvandareMemberProblem solved visst, men frågan är inte hur jag kan lösa problemet utan vilka konsekvenserna kan bli om man inte tränar korsryggen
24 mars, 2010 at 20:53 #325131Anonym anvandareMemberAtt vara stark i korsryggen är ett + i rätt många övningar.
24 mars, 2010 at 23:22 #325132Anonym anvandareMemberDu kommer dö
24 mars, 2010 at 23:46 #325133Anonym anvandareMemberSalus wrote:Du kommer döDet är kul för att det är sant.
25 mars, 2010 at 09:29 #325134Anonym anvandareMemberJag tycker mig själv vara väldigt svag i partiet kring svanken (har en ganska så stor naturlig svank) och det har jag fått påpekat av chiiiifen på gamla gymmet inte minst när jag kör magövningen ”plankan”, han rekommenderade lite bäcken övningar skjuta fram skjuta tillbaka (ja torrjucka i luften).
Några tips på andra bra övningar för att stabilisera musklerna runt svank/bäcken, jag kör hårt på torrjuckarna Kör inga marklyft men jag böjer och kör rodd-övningar.
Tips är välkommet.
Mvh25 mars, 2010 at 11:24 #325135Anonym anvandareMemberJ Gold wrote:Jag tycker mig själv vara väldigt svag i partiet kring svanken (har en ganska så stor naturlig svank) och det har jag fått påpekat av chiiiifen på gamla gymmet inte minst när jag kör magövningen ”plankan”, han rekommenderade lite bäcken övningar skjuta fram skjuta tillbaka (ja torrjucka i luften).Några tips på andra bra övningar för att stabilisera musklerna runt svank/bäcken, jag kör hårt på torrjuckarna Kör inga marklyft men jag böjer och kör rodd-övningar.
Tips är välkommet.
MvhTräna mer hamstrings än quads. Stretcha quadsen mer än hamstringsen. Träna mycket mage och stretcha ländryggen mycket. Funkade finfint för mig. Hade ofta ont förut, inte haft det nu sedan jag vet inte när…
26 mars, 2010 at 21:45 #325136Anonym anvandareMemberSurvivalist wrote:Träna mer hamstrings än quads. Stretcha quadsen mer än hamstringsen. Träna mycket mage och stretcha ländryggen mycket. Funkade finfint för mig. Hade ofta ont förut, inte haft det nu sedan jag vet inte när…Noterat! Tack så mycket för tipsen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.