Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kost tips för träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 februari, 2010 at 19:39 #58998Anonym anvandareMember4 februari, 2010 at 19:39 #346293Anonym anvandareMember
Hejsan skulle behöva lite kost råd för en bättre träning.
Jag använder mig av ett Pulver ”Whey 80” som ja kört med nu i 2 veckor, det tar jag 1 timme innan/efter träning. Varje dag tar jag tabletter så som B-D-E vitamin,Omega osv, och under dagarna försöker jag få i mig ca 5 mål där jag äter bla kött potatis ris, mycket sallad, ej /godis,läsk, osv.. sen dricker jag enormt mycket vatten ca 3 liter om dagen.
Det jag nu undrar är vad man mera kan dricka och äta innan/efter som är särskillt bra för just träningen, att bygga och försöka komma upp i den vikt som ja strävar efter. Vore jätte tacksam för lite tips och förslag som förbättrar min träning.
Mvh.
4 februari, 2010 at 20:42 #346294Anonym anvandareMemberFortsätt att träna hårt, men underskatta inte vilan. Sen så gäller det att hålla kosten uppe hela tiden. Glöm inte heller bort att du behöver fett, visserligen får du i dig omega-3 som du nämnde, men släng gärna in lite mer fett. Lite nötter eller en avokado exempelvis.
EDIT: nu såg jag att du frågade vad du kunde äta innan och efter träningen för bästa resultat. Läste lite väl snabbt där. Varför avvaktar du 1 timme efter träning innan du tar din proteindrink? Svep i dig den direkt då kroppen är i behov utav protein och kolhydrater direkt efter träningen!
5 februari, 2010 at 00:59 #346295Anonym anvandareMemberGajjan wrote:Hejsan skulle behöva lite kost råd för en bättre träning.Jag använder mig av ett Pulver ”Whey 80” som ja kört med nu i 2 veckor, det tar jag 1 timme innan/efter träning. Varje dag tar jag tabletter så som B-D-E vitamin,Omega osv, och under dagarna försöker jag få i mig ca 5 mål där jag äter bla kött potatis ris, mycket sallad, ej /godis,läsk, osv.. sen dricker jag enormt mycket vatten ca 3 liter om dagen.
Det jag nu undrar är vad man mera kan dricka och äta innan/efter som är särskillt bra för just träningen, att bygga och försöka komma upp i den vikt som ja strävar efter. Vore jätte tacksam för lite tips och förslag som förbättrar min träning.
Mvh.
Hej!
Jag brukar dra i mig en banan under träningen, det hjälper jättemycket så slipper man må illa också om man tar vissa produkter som NOXplode eller så. Sen tycker jag att det gör att jag orkar mycket mer under tiden jag tränar. En enda banan liksom, makes wonders!^^Sen tänkte jag också att om du bara drar i dig 2 proteinshakes om dagen kanske du kan öka till att dricka 3 stycken?
Jag brukar ibland (när jag orkar) så fort jag vaknar, innan jag gör något annat, dra i mig en proteinshake. Hört att det ska vara väldigt bra att äta protein minuten efter man vaknar eftersom det ska va det första musklerna vill ha, när de sätts igång liksom.Sen skulle jag personligen skippa riset, byta ut det mot fullkornspasta vilket är det bästa kolhydraterna man kan få i sig enligt mig.
Tabletter tycker jag också kan vara bra, men inte om man börjar ersätta ätandet av t.ex frukt med tabletter. Sen är det väl upp till var och en, men man måste tänka på att upptaget av vitaminerna när man käkar tabletter inte är 100%!5 februari, 2010 at 08:44 #346296Anonym anvandareMemberKerem wrote:Sen är det väl upp till var och en, men man måste tänka på att upptaget av vitaminerna när man käkar tabletter inte är 100%!Och så är det från mat menar du? Och den är inte sämre från tillskott.
5 februari, 2010 at 13:18 #346297Anonym anvandareMemberJo visst jag tar de så fort som möjligt efter träningen! Pulvret har jag bara kört med nu sista tiden och testat mig fram ska forsätta på de, bara de att de tar slut lixom enormt fort om man ska ta de 2/3gånger om dagen.
5 februari, 2010 at 15:47 #346298Anonym anvandareMemberGajjan wrote:bara de att de tar slut lixom enormt fort om man ska ta de 2/3gånger om dagen.Det kostar att ligga på topp :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.