Home › Forums › Allmänt om gymträning › Lite Frågor!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2010 at 02:47 #59492Anonym anvandareMember3 januari, 2010 at 02:47 #348199Anonym anvandareMember
Okej, strömmar runt i huvudet på mig! :frust:
Efter en lyckad thaiboxningskarriär så börjar jag min gymkarriär, där jag
satsar på att bli så stor som möjligt.Väger numera 74kg (70kg när jag började träna)
Och är 1.85 Lång.Eftersom att jag inte har bra teknik när det gäller Gym Övningarna
så har jag valt att börja att köra 3×12 Pass, med lite mindre vikter
för o lära mig få kontakt med alla muskler och få in bra teknik!Fast behöver lite råd, har märkt att det inte funkar som jag tänkte.
Vi kan ta mitt bröstpass som ett exempel.
Måndag:
Bänkpress
12x ?kg
12x ?kg
12x ?kgHantel Press
12x ?kg
12x ?kg
12x ?kgUppåtlutad Bänkpress
12x ?kg
12x ?kg
12x ?kg
jag kör ALLTID med en vän som kan passa,och nu har jag lite frågor
- Vi säger att jag kör 70kg 3×12 på bänkpressen, men att hålla uppe 70kg på alla 12 reps 3 gånger är tufft, borde jag sänka repsen efter varje set, köra typ 12, 10, 8 .. Eller köra 3×12 med samma vikt och ba låta min passaren hjälpa mig i slutet?
- Att träna som jag gör, vad ger det, styrka eller volym?
- När borde jag byta till fler set och färre reps med högre vikter?
- Borde jag lägga till Flyes med hantlar i mitt Bröstpass?
hoppas ni kan få det att klarna lite
Tack!
mvh
Kalydy3 januari, 2010 at 23:50 #348200Anonym anvandareMemberFlyes är en isolationsövning för bröst och isolationsövningar är det minst effektiva man kan göra om man vill att musklerna ska växa. Istället för flyes kan du sätta dig i en maskin, det ger ungefär lika mycket.
Jag tycker du kan hålla dig till bänkpress/lutande bänkpress och hantel press/lutande hantel press. Det ger mycket bättre stimulans i musklerna och därmed mer volym/styrka.4 januari, 2010 at 14:59 #348201Anonym anvandareMemberFast jag har prickat 100% rätt med dem övningarna jag gör
5 januari, 2010 at 10:35 #348202Anonym anvandareMemberHollm wrote:Flyes är en isolationsövning för bröst och isolationsövningar är det minst effektiva man kan göra om man vill att musklerna ska växa.I många fall stämmer det du skrivit. Flies i CC är dock en utmärkt volymbyggare. Den aktiverar Pectoralis Minor i hög grad, till skillnad från basövningen bänkpress. Du kan även variera dragvinklarna, för att lägga fokus på den del av bröstet du vill låta arbeta.
I kombination med pressövningar är Flies i CC en giftig kombination. Först aktiverar du brösten i lutande och bänkpress. Sedan kommer den svagare triceps troligtvis begränsa fortsatt pressande. Då är det dags för Flies som istället använder Rhomboids, Levator Scapulae, Deltoids och Latissimus Dorsi som synergister.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.