magträning under deff

Home Forums Allmänt om gymträning magträning under deff

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

kände att magen min var för stor.. så jag ska köra en månads deff, och har redan klarat av en vecka. har tidigare slängt i mig väldigt mycket mat, främst husmankost så räknar nu när näringsintagandet är helt annorlunda, att gå ner ca 10 kilo.. gick tom ner 2 kilo efter första dagen. ett bevis på hur ändrad min kost är under deffandet.. med en sådan här pass stor omställning antar jag att jag huden på magen kommer att vara rätt hängande. Vad anser ni är ett bra sett att träna magen på tills magen är borta ? innan har jag tränat tre övningar på både sidomage och mage med 3 sett på 8,6,4 där vikthöjning sker vid vajre sett:P uppskattar alla sorts förslag :D

Träna magen som alla andra musklerna under diet. Inte för att bygga muskler utan för att först och främst behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Och fettet på din mage kommer inte brännas mer desto mer du tränar din mage. Det går inte att punktförbränna. Går du ner i vikt kommer fett från hela kroppen försvinna, men på vissa ställen kommer fettet sitta kvar lite längre. Hos män är det ofta fettet runt magen som släpper sist.

nible har redan svarat alldeles utmärkt på din fråga. Jag hängde dock upp mig på den här biten:

steinbrenner wrote:
    så räknar nu när näringsintagandet är helt annorlunda, att gå ner ca 10 kilo.. gick tom ner 2 kilo efter första dagen. ett bevis på hur ändrad min kost är under deffandet..

De 2kg du gick ner på en dag kan endast bero på en tömning av mag-/tarmkanalen. Bara så du inte tror att du blev av med 2 kg fett där. :emo-thumb

Sen tror jag inte att huden bör bli allt för hängig av en viktnedgång på 10kg. Som nible redan nämnde så tar bränns fettet från hela kroppen. Nu vet jag inte vad du väger och hur du ser ut, men en uppskattning från min sida är att du kanske tappar runt 3 kg fettmassa från magtrakterna (om du bibehåller muskelmassan bra), det kommer antagligen inte att få din hud att bli särskilt hängig.

Har du satt något datum tills du ska nå din önskevikt?

”gick tom ner 2 kilo efter första dagen.”

signatur-material :D

Magen precis som alla andra muskler bör under kaloriunderskott tränas tung för att signalera till maximal muskelbesparing.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.