Home › Forums › Allmänt om gymträning › Mark två gånger i veckan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2010 at 13:10 #57877Anonym anvandareMember7 april, 2010 at 13:10 #324567Anonym anvandareMember
Kan detta upplägget fungera bra för att få köra mark två gånger i veckan?
måndag
rygg, baksida axlar, underarmartisdag
bröst, tricepsonsdag
vilatorsdag
ben, rygg, bicepsfredag
bröst, axlar, mageLör/Sön vila
Hade såhär först, men då går det inte att köra mark på fredagen eftersom ben körs dagen innan
måndag rygg, baksida axlar, underarmar
tisdag bröst, triceps
onsdag vila
torsdag ben, mage
fredag bänk, axlar, rodd, chins, biceps
lördag vila
söndag vila7 april, 2010 at 14:14 #324568Anonym anvandareMemberSkulle kanske ställt frågan först å främst om det är dåligt att köra mark dagen efter benpass, det känns ju som att baksida lår får för mycket stryk i marken? Kanske om man skiter i att köra baksida lår på bendagen, fast knäböj tar en del där med va? Sedan tar säkert mark på framsida lår också :frust:
7 april, 2010 at 18:03 #324569Anonym anvandareMemberSer detta bättre ut?
måndag: rygg, baksida axlar, biceps, mage
Marklyft (tungt)
Stångrodd
Latsdrag/chins
Baksida axel i cable/hantlar
Bicepscurl
Underarmsövning
Crunches
Plankan
tisdag: bröst, axlar
Bänkpress
Hantelpress
Flyes
Militärpress
SidolyftOnsdag: vila
torsdag: ben, rygg, underarmar
Knäböj (tungt)
Marklyft (lätt)
Stångrodd
Liggande curl baksida lår
Benspark
Stående vadpressfredag: bröst, triceps
Bänkpress
Hantelpress
Liggande tricepsextension
Pushdownslördag: vila
söndag: vila7 april, 2010 at 18:31 #324570Anonym anvandareMemberFunkar nog bra, jag kör ungefär så.
7 april, 2010 at 19:41 #324571Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Funkar nog bra, jag kör ungefär så.Gött att höra! Testar det sista jag skrev ett tag och ser hur det känns då. Rent spontant så känns det lite småtråkigt att det inte går att lägga till något på bröstdagarna förutom axlar, blir ganska lätta pass medan man får två andar rätt tunga pass i veckan.
Förresten du har inte lust att visa hur du kör? Kanske kan vara något för mig med då
7 april, 2010 at 22:34 #324572Anonym anvandareMemberDu behöver inte svar, såg din journal nu!
Hur är det att köra magträning dagen efter ett böj och markpass? Är det dåligt för att den tar för mkt stryk i de övningarna?
8 april, 2010 at 00:02 #324573Anonym anvandareMemberooo wrote:Du behöver inte svar, såg din journal nu!Hur är det att köra magträning dagen efter ett böj och markpass? Är det dåligt för att den tar för mkt stryk i de övningarna?
Jag kör mage på böj -och markpassen. Tränar man i grunden utan bälte för att sedan stega upp vikterna och dra på sig bältet får man ganska bra bålstabilitet. Frontböj med stopp i botten kan jag rekommendera.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.