Max antal pass per muskel i veckan?

Home Forums Allmänt om gymträning Max antal pass per muskel i veckan?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hur många pass i veckan kan man köra på en muskel/muskelgrupp utan att man blir övertränad/överansträngd? Kanske har och göra med hur mycket vila man har imellan passen. Eller?

Ganska individuellt, har att göra med hur du vilar, hur du äter och hur du tränar. Iaf är det så för mig. Jag kan träna mer ifall jag äter mer och vilar mer, men det fattade du säkert haha.

Känn efter bara, träna aldrig när du har träningsvärk. En bil måste stå stilla för att repareras!

Muskeln behöver väl i alla fall runt 48 timmar för att kunna återhämta sig. Så träna inte muskeln mer än 2 ggr i veckan är mitt råd.

Marcus Syvertsen wrote:
    Känn efter bara, träna aldrig när du har träningsvärk. En bil måste stå stilla för att repareras!

Älskar liknelser. En fågel måste flyga, dvs röra sig, för att kunna komma fram till målet! :D

On-topic: Därom råder det delade meningar. Finns en hel tråd om träningsvärk där detta diskuteras flitigt. Sök på DOMS. :)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=147&highlight=DOMS Debatt om träningsvärk, muskelvärk och DOMS]

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.