Maximalt?

Home Forums Allmänt om gymträning Maximalt?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #85203
    #865990

    Hej!

    Nu behöver jag lite hjälp!
    Just nu pågår deffen, och är snart nere i mitt mål, dvs 75kg.
    Och ja, jag vet.. Man kan inte bygga direkt när man deffar, men jag är lite yngre så kanske det går att få ut lite. Iaf efter deffen.
    Och nu vill jag bygga maximalt på rygg, armar & axlar, är bara ute efter volym.

    Just nu körs dom här, Rygg: Mark, Latsdrag, Enarmsrodd & Skivstångsrodd.
    Armar: Skivstångscurl, Hammercurl & Hantelcurl, Smalbänk, Dips, Tricepspress & Push-Downs.
    Och till sist axlar kör jag bara militärpress på 5set 8reps.

    Ska jag fortsätta med dom här övningarna? Men ska jag köra ”lätt”, strikt & högreppare?
    Eller ska jag bara köra svintung träning med lågreps?

    // PooX

    Vad tycker ni? Är bara ute efter volym.

    Men iaf, det är så att min högra axel är mycket större än den vänstra, så

    #865991
    mSJÖDIN wrote:
    Variera:emo-thumb

    +1

    Det bästa sättet -anser jag- är att variera mellan ett pass högreps, och ett pass med lågreps.

    #865992

    Tunga vikter med låg reppare samt variation på övningarna :emo-thumb

    #865993

    Okej, då ska jag göra det. Ska köra mycket strikt och fint :)

    Men jag har ett problem, min högra axel har utvecklas så mycket mycket mer än min vänstra. Har en stor muskel på högra, men inget på vänster typ.
    Har nog blivit för att jag alltid tryckt mer med höger och stången eller liknande går först upp på höger.
    Hur ska jag gå tillväga för att fixa detta? Ska jag köra som jag börjat nu, lättare och strikt och eftersträva pump i båda axlarna?

    #865994
    PooX wrote:
    Okej, då ska jag göra det. Ska köra mycket strikt och fint :)

    Men jag har ett problem, min högra axel har utvecklas så mycket mycket mer än min vänstra. Har en stor muskel på högra, men inget på vänster typ.
    Har nog blivit för att jag alltid tryckt mer med höger och stången eller liknande går först upp på höger.
    Hur ska jag gå tillväga för att fixa detta? Ska jag köra som jag börjat nu, lättare och strikt och eftersträva pump i båda axlarna?

    Hantlar, hantlar o hantlar, för du sne belastar,, anpassa träningen till din svaga axel,,den bestämmer vikt o rep!!!
    Sen måste jag fråga hur man kan glömma att köra baksida axlar:frust: kommer inte kunna bygga bra axlar med bara militärpressar!!
    Hantellyft åt sidan, två baksida övningar och hantelpressar,, is the basic..Men bara för att du vill bygga dessa muskler, så kör du inte ben,vader,mage bröst?Varför?Kan ju köra dessa lite mindre(färre set o reps)och lägga krutet på de övriga musklerna i ca 8veckor, för att sedan prioritera dessa..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.