Home › Forums › Allmänt om gymträning › min träning under diet vad tycks??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 januari, 2010 at 12:39 #59413Anonym anvandareMember8 januari, 2010 at 12:39 #347873Anonym anvandareMember
hejsan tänkte byta träningsupplägg nu då jag börjar min diet vad tycker ni om mitt upplägg?
Måndag Bröst+30 min crosstrainer efter.
Tisdag Rygg+30 min crosstrainer efter.
Onsdag Axlar+30 min crosstrainer efter.
Torsdag Ben/mage+ 30 min crosstrainer
Fredag Armar+30 min crosstrainer
Kör ungefär 3-5 övningar på muskelgrupperna med 4 set typ då kör jag typ 2 set 10-12 rep och 2 set 4-6 rep
vad tycker ni om mitt upplägg?
jag rör inte på mig annars så jätte mycket och äter en hel del kolhydrater äter mycket protein och kolhydrater och låg fett-diet.
Edit: första 1-2 veckorna kommer det vara ca 60 minuters morgonpromenad istället för 30 min crosstrainer efter passen. bara för att komma i gång med förbränningen, när vikten står still kommer jag slänga in promenader igen med crosstrainer efter passen kommer inte sänka maten.
8 januari, 2010 at 13:30 #347874Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Du förtäljer ingenting om din fysik idagsläget samt mål.Har du läst forumets deff-guide?
Vad menas med ”mycket protein” ”låg fett-diet”? Ju mer diffus du är desto mer diffusa svar kommer du att få.
jag har som mål att gå ner ca 10 kg till 60 typ väger 70 nu och är 166 cm typ kommer äta runt 1700 kcal , har läst deffguiden också , det jag menar med högprotein låg fett diet är typ 40 % protein 40 % kolhydrater och 20 % fett. tränar lite mer än 2 år men första året kan man inte direkt säga att jag tränade. hoppas det räckte
8 januari, 2010 at 14:09 #347875Anonym anvandareMemberVore jag du skulle jag nöja mig med fyra pass styrketräning och två helt konditionsinriktade pass per vecka så skippar du cross-trainer efter styrketräningspassen.
9 januari, 2010 at 11:05 #347876Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Okej VARFÖR vill du gå ner? Jag skulle seriöst bara fortsätta ”som vanligt” och bygga massamed % menar du energi% ? I så fall är 20% ganska lågt på fettet… det är, tycker jag och många, svårt att deffa med så låg energi% i fett.
jag vill gå ner i vikt för att få bort fett på min kropp och kunna se hur mycket jag har byggt upp nu under bulken , och att få en bra kropp till sommaren, visst kan man tänka varför ska jag gå ner i vikt när jag redan väger lite men jag är ju inte heller så lång, med % menar jag att jag kommer äta typ lika mycket protein och kolhydrater men ja mindre fett, men inte så att jag utesluter det äter ägg,omega-3-kapslar,ibland fetfisk osv.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.