- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Mitt schema, vad tycker ni?
Styrketränar 3 gånger i veckan. Så här ser det ut.
Måndag: Rygg och triceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Bröst och biceps
Torsdag: Kondition
Fredag: Axlar och ben
Lördag: Vila
Söndag: Kondition
Kör 3 set på varje övning oftast och 2-3 olika övningar för varje muskelgrupp.
Det är styrketräningen jag syftar på. Det blir ju 2 muskelgrupper per pass, och efter dom passen jag har tid över så kör jag mage också. Och jag kör ju inte t.ex. rygg och biceps samma dag, och det är 1 dag emellan rygg och biceps etc. Det är dom 3 dagarna jag kan styrketräna, så kan inte byta dagar eller liknande atm.
Så, vad tror ni?
Personligen skulle jag byta på (rygg och tricep) och (bröst och biceps) så att ryggpasset ligger i början av veckan och benpasset i slutet, för att orka optimalt på benpasset.
Men det är småpetigt, annars tycker jag det ser bra ut! Jag skulle även köra på max 1-2 failurepass för att inte trötta ut mig för mycket (nervsystem & muskler). Som t ex Axlar och Ben, det passet lär bli otroligt jobbigt om du kör tungt som satan. Jag skulle nog kört ben enskilt, men det är jag. Kanske lägga ihop Axlar, rygg och triceps istället.
PS. Glöm inte underarmar- och trapsövningar!
Jag kör också traps samma dag som rygg, spelar det någon roll? Har bara 3 dagar jag kan gymma, så måste ju klämma in traps någonstans.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY