Home › Forums › Allmänt om gymträning › Morgonträning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 december, 2009 at 22:52 #59554Anonym anvandareMember28 december, 2009 at 22:52 #348447Anonym anvandareMember
Hej allihopa!
Nu så ska mitt gym öppna klockan 05.00 på morgonen för oss medlemmar, obemannat.
Då jag jobbar fram till 16 varje dag och har rätt så mycket o göra efter jobbet så vore det skönt o ha träningen avklarad innan jobbet.
Tänkte testa detta med start måndag nästa vecka (4-jan).
Lär ju inte va mycket folk på gymmet heller,
vilket e otroligt skönt!Men då har jag lite frågor eftersom
jag inte e van vid att träna tidigt på morgonen.
För det första måste jag väl lägga mig rätt tidigt om jag ska upp 04.00 för att hinna dit 05.00. Att lägga till är att jag brukar käka frukost innan gymmet om jag ska till jobbet efteråt.
Som börjar 07.00.Jag kör ett 2-1-2 träningsupplägg. Så jag behöver väl runt 6 timmar sömn dagarna innan, under och efter jag har tränat.
Sen kosten. Vanligtsvis så äter jag vid dom här klockslagen.
06.00 frukost hemma
09.00 frukost jobbet
11.15 mellanmål
13.00 lunch
16.00 middag
20.00. kvällsmål
Om jag nu käkar frukost redan 04.30 så blir nästa måltid 09.00.Att inte käka nånting på 4.5 timma plus träning under den tiden kommer inte kännas så bra.
Det här e vad jag stoppar i mig under en dag:
3 proteindrinkar
1 kreatindrink
Omega-3
C-vitamin + Järn
Sen äter jag 2 lagade mål mat/dag. Oftast pasta med kyckling.
Eller ris med något till. Och lite frukt.
Kommer även få hem kalcium tillskott och BCAA denna veckan.Det här behöver jag råd/svar på:
SömnenKosten ( Hur ska jag äta, och när, och ungefär hur mycket. Och vad av det jag skrivit)
Övriga råd
Ser fram emot det här riktigt mycket
Vill att det ska funka också och att man inte ska känna sig helt seg på morgonen och inte orka ett tungt pass.
För jag vill få ut så mycket som möjligt av träningen så att jag inte känner träningsångest resten av dagen
Tips e guld värt!Vet att jag begär mycket i den här tråden. Men jag vänder mig till er på forumet här för att jag vet att ni Vet bäst.
Ha d gött!
/ Krille J Af Götlaborg
28 december, 2009 at 23:05 #348448Anonym anvandareMemberJag vet itne riktigt vad du tänkt dig för tips kring sömnen, men man bör sova mellan 7-10 timmar för att må bra.
Kosten låter lite enformig, det är inte bra. Varierad kost är bra så att du får i dig varierande näringsämnen, vitaminer och sånt krafs. För övrigt ser kostupplägget ganska bra ut. Ta en proteindrink eller gainer eller så efter gymmet så att det iten blir jättelångt mellan frukosten klockan 4:30 och 9. För övrigt måste du ändå få i dig något efter gymmet för att stoppa de muskelnedbrytande signalerna och få musklerna att återhämta sig och byggas större och starkare. Exakt vad du får i dig efter gymmet är inte det viktigaste utan att du faktiskt får NÅGOT i dig. Gainer eller liknande är att rekomendera.
28 december, 2009 at 23:10 #348449Anonym anvandareMemberChallemannen wrote:Jag vet itne riktigt vad du tänkt dig för tips kring sömnen, men man bör sova mellan 7-10 timmar för att må bra.Kosten låter lite enformig, det är inte bra. Varierad kost är bra så att du får i dig varierande näringsämnen, vitaminer och sånt krafs. För övrigt ser kostupplägget ganska bra ut. Ta en proteindrink eller gainer eller så efter gymmet så att det iten blir jättelångt mellan frukosten klockan 4:30 och 9. För övrigt måste du ändå få i dig något efter gymmet för att stoppa de muskelnedbrytande signalerna och få musklerna att återhämta sig och byggas större och starkare. Exakt vad du får i dig efter gymmet är inte det viktigaste utan att du faktiskt får NÅGOT i dig. Gainer eller liknande är att rekomendera.
Ok tackar. Ja jag borde väl lära mig o äta lite mer rätt o varierande. Men nånting efter träningen är ju bra .
Vet inte va jag hade tänkt mig kring frågan om sömnen men det låter rimligt det du säger. Tackar för det.29 december, 2009 at 08:23 #348450Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Du kan/bör ta ca 10 gram EAA (och BCAA) precis innan du börjar gymma! Skit i frukosten kl 0430!Sedan direkt efter gymmet ta en rejäl vassledrink! Du kan även smutta på 6gram EAA under gymmet.
+1 :emo-thumb
29 december, 2009 at 09:14 #348451Anonym anvandareMemberHåller med Mala~
Det som du kan göra är att äta lite mer än du brukar kvällen innan.29 december, 2009 at 09:19 #348452Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Du kan/bör ta ca 10 gram EAA (och BCAA) precis innan du börjar gymma! Skit i frukosten kl 0430!Sedan direkt efter gymmet ta en rejäl vassledrink! Du kan även smutta på 6gram EAA under gymmet.
Så gör iaf jag när jag morgontränar, men sen lär du vilja köra med koffeintabletter eller annat uppiggande. Jag kan rekomendera Venom Hyperdrive från ARLI.
Kan man ta typ, EAA, BCAA, en kreatin drink, och koffein. Allt det där på morgonen?
31 december, 2009 at 12:52 #348453Anonym anvandareMemberOk Thanks!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.