muskelåterhämtning

Home Forums Allmänt om gymträning muskelåterhämtning

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Efter några månaders hårdkörning börjar vissa leder och muskelfästen gnälla och jag funderar på att börja prova saltbad. Hört att Epsomsalt(mineralsalt) ska va mycket bra för både ben och muskler i kroppen. Frågan är vart tusan man köper det? Det enda jag hittar är piller och det vill jag inte ha. Jag vill ju ha salt att hälla i badkaret! Någon som provat detta eller som vet var man kan köpa det. :what:

vet inte om det är sånt salt men köpte badsalt till morssan i julklapp på Åhlens :D

Hahaha njaa det är väl föga troligt.

henchman wrote:
    Efter några månaders hårdkörning börjar vissa leder och muskelfästen gnälla och jag funderar på att börja prova saltbad. Hört att Epsomsalt(mineralsalt) ska va mycket bra för både ben och muskler i kroppen. Frågan är vart tusan man köper det? Det enda jag hittar är piller och det vill jag inte ha. Jag vill ju ha salt att hälla i badkaret! Någon som provat detta eller som vet var man kan köpa det. :what:

Det du behöver är vila och återhämtning, inte att slänga pengarna i sjön (förlåt, badkaret) på badsalt

– Badtillsatsen kan nog vara skön och avslappnande, men jag betvivlar starkt att den kan reparera leder och muskler…

henchman wrote:

Ditt køn?

jag skulle rekommendera en till en och en halv veckas vila. Du kommer att komma tillbaka starkare var inte orolig styrka försvinner saktare än kondition.

Håller fullständigt med!
    1-2 veckor vila kör susen!
    Man tappar mindre än man tror på den tiden!
    Eller så tar du 1 vecka vila och kör 1 vecka riktigt lätt efter! (typ 50-60%)

Tänkte skaka liv i denna tråd igen.
    Jag läste också i bodys förr, förra nummer att epsomsalt är bra får återhämtningen.
    De skrev att studier pekar på att man kan ta upp magnesium genom huden.

Någon som vet var man kan få tag i det? (heter även magnesiumsulfat)

Vill bara göra ett litet tillägg… jag känner mig inte sliten utan ser badkar mer som en kombination av nytta och nöje. Om det ger lite återhämtning så är det bara bra…

Jag har hittat ett företag som säljer epsomsalt i 5 kg förpackningar, de tar bara 49 i porto! [www.tvalmakaren.se http://www.tvalmakaren.se]

Är ny här och kollar vidare :emo-thumb

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.