Någon som kan dela Max-ot upplägg med mig?

Home Forums Allmänt om gymträning Någon som kan dela Max-ot upplägg med mig?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Ja som rubrik lyder. Har testat ett antal upplägg sedan byggstarten jan 2009. Nu behöver jag något att chocka kroppen med inför dieten som startar 1 juni.
    Sitter någon med ett träningsprogram av Max-Ot style så var snäll och langa det. Och gärna en kommentar om principen för programmet.

Mv. Andy

[http://forum.body.se/showthread.php?p=894968]

Där står det lite om max-OT samt ett bifogat schema, dock inte vilka övningar man skall använda men jag antar att man får välja det själv. (har aldrig testat max-OT)

Här finns många program

[http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=172]

Max-ot är egentligen inget speciellt, ett schema i högen som går på överbelastningsprincip.

Jo men önskar bara en fingervisning på principen.
    Har nu hittat en samling med olika program.

Fråga 1 tempo i övningarna

Fråga 2 vila mellan set

Fråga 3 hur många uppvärmingsset

N3M3SiS wrote:
    Jo men önskar bara en fingervisning på principen.
    Har nu hittat en samling med olika program.

Fråga 1 tempo i övningarna

Fråga 2 vila mellan set

Fråga 3 hur många uppvärmingsset

Du överanalyserar för mycket!

Resultaten får du genom att göra bra ifrån dig på gymmet, inte genom att följa exakta mått på uppvärmingsset, vila och tempo.

Känn efter själv och lyssna på kroppen..
    varför vila mer än vad man behöver om man känner sig redo?
    varför värma upp ett extra set om man känner sig tillräckligt uppvärmd?

Om du inte kört efter Ot och inte har något att tillföra så svara inte.
    Jag ber om råd från de som följt Ot en längre tid.
    Ja jag är analytiskt lagd och det har gett mig väldigt bra resultat på gymmet. För mig är lyssna på kroppen och analys som höger och vänster hand.

Allt står i deras långa dokument som finns att hitta på nätet.

En bra metod jag följde i flera år.

Antar att du hittade svar på deras hemsida. Jag har själv följt den i ungefär ett år.
    Uppvärmningen är 12 reps med 50% 10 reps 50% 6 reps 70% 3 reps 80% 1 rep 90-95%, om jag minns rätt. 50% är då av din arbetsvikt, den som du ska försöka ligga mellan 4-6 reps på. Vila mellan seten är väldigt individuellt. Jag vet inte om det är ren placebo men när jag kör kreatin upplever jag mina vilobehov är aningen lägre. Men försök håll din vila under 3 minuter. tar för lång tid annars. Tempo i övningarna är det ju många byggare som pratar om att de försöker hitta en rytm, att varje rep kommer med samma tidsintervall. jag försöker göra detta själv men har lite svårt i de sista repetitionerna eftersom mina muskler vägrar samarbeta med mig där :).
    lycka till!

lycka till!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.