Home › Forums › Allmänt om gymträning › Några åsikter om ännu ett träningsschema?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 oktober, 2011 at 20:17 #58651Anonym anvandareMember1 oktober, 2011 at 20:17 #334854Anonym anvandareMember
Hejsan..
Jag har nu tagit mig i kragen och knåpat ihop ett träningsschema efter att ha tröttnat på min ostrukturerade träning..
Måndag
Bicep, korsrygg & mage:
Hypersträck
MarklyftHantelcurl
HammercurlCablecrunches
Stående hantelpressKickbacks
Hantelsträck bakom huvudet__________________________________
OnsdagJoggning
Sneda hantelflys
Nedåtlutande bänkpress med hantlar__________________________________
FredagTraps & Ben
Utfall med skivstång
Knäböj framifrånLatsdrag
Latsdrag med V-handtag
Skivstångsrodd__________________________________
LördagJoggning
(Schema #2 ser likadant ut med andra övningar, fast på samma veckodagar.)1 oktober, 2011 at 21:17 #334855Anonym anvandareMemberär det inte väldigt lite övningar per muskel grupp du har där? t.ex på mage har du bara en övning. har för mig att man ska ha 3-4 övningar per muskel grupp, men du får vänta tills nån mer erfaren skriver
1 oktober, 2011 at 21:21 #334856Anonym anvandareMemberNickster wrote:är det inte väldigt lite övningar per muskel grupp du har där? t.ex på mage har du bara en övning. har för mig att man ska ha 3-4 övningar per muskel grupp, men du får vänta tills nån mer erfaren skrivervarför spelar antalet övningar någon som helst roll? Det är ju belastningen som räknas.
1 oktober, 2011 at 21:59 #334857Anonym anvandareMemberRent spontat angående axlar så ser det ut som du mer eller mindre kör samma övning 3 gånger? Kör istället militärpress sen hantellyft åt sidan och hantellyft åt sidan framåtlutad.
Men det är bara min åsikt.
1 oktober, 2011 at 22:47 #334858Anonym anvandareMemberHypersträck varför har du med det när du kör marklyft. Kör med fler set med marklyft och senare kan du byta ut marklyft ett tag under en period med hypersträck.
Det är ju en liten muskel.Axlar.
Det räcker oftast med en press övning och kör fler set istället. Sedan någon övning specifik för yttre och en för bakre.
Annars kommer detta att sluta med att du kommer ha förstora framsida axlar som kommer att ställa till det med din utveckling av bröst, och kanske orsaka skador pga obalans.Ben.
Vart finns övningar för baksida ben? När du kommer att bli starkare i skivstångsrodden så kommer du att märka att du behöver styrka i baksida lår för att kunna köra tungt.Vader.
Tycker ändå du skall köra vader en gång i veckan.Vilken övning skulle du träna trapsen med egetligen?
Du kan byta ut en cabel crunsh med benlyft eller liknande så att det blir lite variation.
Sedan skulle jag ha lagt både jogging dagarna efter varandra.
2 oktober, 2011 at 00:55 #334859Anonym anvandareMembermysglenn wrote:varför spelar antalet övningar någon som helst roll? Det är ju belastningen som räknas.därför jag sa till honom att vänta tills någon mer erfaren skulle svara
2 oktober, 2011 at 09:18 #334860Anonym anvandareMemberUrsäkta att jag var otydlig. Tanken var alltså att varva mellan två scheman, där jag tränar samma muskelgrupp på samma veckodag men med en annan övning. Varannan vecka eller så.
Såhär hade jag tänkt träna dom ojämna veckorna.
MåndagBicep, korsrygg & mage:
Hypersträck
MarklyftRak skivstångscurl
Hammercurl__________________________________
TisdagAxlar & Triceps:
Stående hantellyft åt sidan
Stående framåtböjda hantellyftDips bakom ryggen
Liggande tricepspress
Lutande tricepspress__________________________________
OnsdagJoggning
Bänkpress med skivstång
Hantelflys__________________________________
FredagTraps & Ben
Stela marklyft
Knäböj med skivstångHantelrodd
Sittande kabelrodd
Sittande kabelrodd med V-handtag__________________________________
LördagJoggning
2 oktober, 2011 at 09:26 #334861Anonym anvandareMemberbehöver man fler övningar än bänkpress, miliärpress, marklyft, knäböj, skivstångsrodd, stela marklyft, skivstångscurl? Om man nu skulle det så kanske det skulle vara hantellyft åt sidan och framåtlutande hantellyft… dvs bara du har en skivstång du kan lassa på allt mellan 30 och 200kg samt hantlar mellan 5 och 40kg så kan man göra ALLT. En mjuk matta att köra situps/crunches på är väl najs med… alla gym bör ha detta.
2 oktober, 2011 at 13:40 #334862Anonym anvandareMembermysglenn wrote:behöver man fler övningar än bänkpress, miliärpress, marklyft, knäböj, skivstångsrodd, stela marklyft, skivstångscurl?Kanske inte.. Träna kan jag, nu vill jag finslipa alla tekniker och lära mig att träna rätt..
Som patrikiden frågade så undrar jag också över baksida ben..
2 oktober, 2011 at 14:42 #334863Anonym anvandareMemberAxoxenon wrote:Kanske inte.. Träna kan jag, nu vill jag finslipa alla tekniker och lära mig att träna rätt..Som patrikiden frågade så undrar jag också över baksida ben..
då börjar man väl med ett fåtal övningar och lär sig dom?
Stela marklyft, marklyft.
2 oktober, 2011 at 15:52 #334864Anonym anvandareMemberDet var inte så jag menade men tack ändå för tipsen.
5 oktober, 2011 at 09:58 #334865Anonym anvandareMemberAxoxenon wrote:Det var inte så jag menade men tack ändå för tipsen.Försöker förtydliga mig.
Vad jag ville veta var om det var bra ordning på muskelgrupperna och vilodagarna.
Tack och ursäkta om jag verkat spydig..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.