Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nya schemat! tyck till
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 oktober, 2011 at 00:20 #328314Anonym anvandareMember
Tjena, slipat på ett nytt schema nu.
Tänkte kolla lite vad folk tycker och tänker. Tänkte köra på hårt nu under vinter halvåret. När man inte ska springa så lätt klädd ute bland folk längre. :p
Dag 1
Bröst: Bänkpress, hantelpress, lutande bänkpress(smith), lutande hantelpress, hantel flyes, peck deck(maskin), cablecross, sittande bröstpress(maskin).
Biceps: Ez-stång curl, cable curl, hammer curl, rak skivstångs curl, stående hantel curl.
Dag 2
Ben: Knäböj(smith), benpress, benspark, liggande bencurl, stående vadpress.
Mage: Cablecrunches, lutande crunches, benlyft.
Dag 3
Axlar: Stående militärpress, sittande axelpress, drag till hakan(smith), shrugs med hantel, hantel lyft åt sidan.
Triceps: Skullcrusher, kabel pushdown, kabel triceps över huvud, bänk dips med vikt, kabel pushdown (1-hand)
Dag 4
Rygg: Latsdrag, kabel rodd, hyper sträck, hantel rodd, marklyft.
Vila vet jag inte riktigt hur jag ska göra med, men men.
Tacksam för lite feedback.
kanske lite knackig stavning så här på kvällen
21 oktober, 2011 at 00:20 #58503Anonym anvandareMember21 oktober, 2011 at 00:25 #328315Anonym anvandareMember8 övningar bröst och 4 övningar ben, ser mkt bra ut!…….
21 oktober, 2011 at 07:13 #328316Anonym anvandareMembervälkommen till ”hjälp mig med mitt schema” klubben, istället för att läsa på om träningspriciper och se vad andra har fått för tips så ställs samma fråga om och om igen…
21 oktober, 2011 at 10:19 #328317Anonym anvandareMembermysglenn wrote:välkommen till ”hjälp mig med mitt schema” klubben, istället för att läsa på om träningspriciper och se vad andra har fått för tips så ställs samma fråga om och om igen…Joo visst är det så, men jag följer strömmen och vad gör det om 100 år? inte ett skit! :emo-thumb
21 oktober, 2011 at 10:26 #328318Anonym anvandareMemberDzeL wrote:Joo visst är det så, men jag följer strömmen och vad gör det om 100 år? inte ett skit! :emo-thumbkänns som att syftet med forumet inte är att vara en fråge-jour (se reglerna) och så strider det mot regeln som säger att man ska söka info innan man skriver.
21 oktober, 2011 at 11:27 #328319Anonym anvandareMembermysglenn wrote:känns som att syftet med forumet inte är att vara en fråge-jour (se reglerna) och så strider det mot regeln som säger att man ska söka info innan man skriver.”Allmänt om gymträning” heter ju fliken, så det är väll ganska allmänt när jag frågar om vad folk anser om mitt schema.
Och jag har sökt det vill jag lova, dock har jag inte hittat nått som passar mig.Så nu när jag snickrat ihop ett schema som jag ska testa och se hur det går. Är det alltid trevligt med lite feedback om vad folk tycker och tänker, men onödiga kommentarer om att sök i forumet/sök på google osv tycker jag man har hört för mycket, man tar inte åt sig längre ifall någon skriver sådana meningar.
Sedan läsa om träningsprinciper har jag gjort, men jag är lite osäker hur jag ska lägga upp det, därför vill jag gärna ha bekräftelse och vad folk tycker.Men vad tycker du själv om schemat? Du kanske har några ”vettiga” kommentarer.
mvh
21 oktober, 2011 at 12:19 #328320Anonym anvandareMemberdu säger ju inte ett piss om set/reps etc, svårt att ge konstruktiv feedback där det enda man får är massa övningar
varför har du 8 olika övningar för bröst? Jag har en.. (bänkpress) och har skitstora bröstmuskler..
vilka principer hade du tänkt följa?
21 oktober, 2011 at 12:26 #328321Anonym anvandareMemberDzeL wrote:Dag 1Bröst: Bänkpress, hantelpress, lutande bänkpress(smith), lutande hantelpress, hantel flyes, peck deck(maskin), cablecross, sittande bröstpress(maskin).
Biceps: rak skivstångs curl Ez-stång curl, cable curl, hammer curl, , stående hantel curl.
Dag 2
Ben: Knäböj (smith) OBS inte smith, benpress, benspark, liggande bencurl, stående vadpress.
Mage: Cablecrunches, lutande crunches, benlyft.
Dag 3
Axlar: Stående militärpress, sittande axelpress, drag till hakan(smith), shrugs med hantel, hantel lyft åt sidan.
Triceps: Skullcrusher, kabel pushdown, kabel triceps över huvud, bänk dips med vikt, kabel pushdown (1-hand)
Dag 4
Rygg: marklyft, Latsdrag, kabel rodd, hyper sträck, hantel rodd, .
Less is more! tycker att du har för mycket övningar blir långa pass med en massa med vimsande på gymmet.
JAG valde ut de ”bästa” av övningarna du föreslagit som JAG tycker att du borde köra, se de med fet stilKom ihåg progression! Sträva till att öka varje gång lite!
Du behöver inte eller du bör ej ta ut dig i varje övning bara du ökar hela tiden!31 oktober, 2011 at 16:57 #328322Anonym anvandareMemberSer bra ut, men lägg till ett sett preacher curls också. Sjukt bra övning!
31 oktober, 2011 at 23:39 #328323Anonym anvandareMemberFinns inget ultimat schema, du får väl testa dig fram, om detta inte funkar byt, personligen hade min kropp aldrig gått med på 8 övningar bröst, och 5 övningar för biceps är det inte lite och ta i? det är ju inte nån specielt stor muskelgrupp, men som sagt alla är ju olika testa.
1 november, 2011 at 02:14 #328324Anonym anvandareMember– Dag1 = Hur tänker du? 57 bröstövningar? Kör istället en plan och en lutande, komplettera med en stretchövning som hantelflyes.
Sen räcker tre övningar biceps, lägg prion på bas som stång/hantel.– Skit i smithen när du kör böj.
– lägg till en övning mer specifikt för baksida axeln.
– Set/reps?
1 november, 2011 at 12:43 #328325Anonym anvandareMembermysglenn wrote:varför har du 8 olika övningar för bröst? Jag har en.. (bänkpress) och har skitstora bröstmuskler..Allting är ju relativt:)
Kicken gav dig bra råd, kör ngt sådant i en 2-split, 4 pass/vecka.
1 november, 2011 at 12:49 #328326Anonym anvandareMemberAlex N wrote:Allting är ju relativt:)Kicken gav dig bra råd, kör ngt sådant i en 2-split, 4 pass/vecka.
jämför med de taniga grapparna på gymmet som kör minst 5övninga bröst men fortfarande är plattbröstade år efter år medans jag kör på med min bänkpress och har BH
1 november, 2011 at 12:51 #328327Anonym anvandareMembermysglenn wrote:jämför med de taniga grapparna på gymmet som kör minst 5övninga bröst men fortfarande är plattbröstade år efter år medans jag kör på med min bänkpress och har BHTouché!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.