Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nybörjare behöver Rutiner!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 april, 2009 at 21:34 #64219Anonym anvandareMember27 april, 2009 at 21:34 #438617Anonym anvandareMember
Tjenare! ps. ledsen för mycket text men behöver obeskrivlig hjälp!
Jag är en kille på 174cm som väger drygt 55kg+ och är väldigt VÄLDIGT tanig.
Eftersom jag har en vän som tränar regelbundet och är sjukt stor av sig så ska jag Både gå på Whey-80 Protein för min kropp behöver näring, och gainer för att öka i vikt, och kanske någon booster får att lyfta lite extra på gymmet.
Gällande pass/dag så hade han tänkt ställa upp en 5 dagars pass till mig med 1-2 muskelgrupper per gång. Killen har nyss fyllt 19år och kan omöjligtvis ha den fulla faktan som en person som tränat i över 10år har (även om han är VÄLDIGT kunnig)
Vad skulle era tips vara för att i stora drag få en kropp som inte är smal, inte är stor. ett mellanting (ta akilles i troja som exempel, ). Hur skulle ni gå till väga?
TACK!![/b]
27 april, 2009 at 21:42 #438618Anonym anvandareMemberDu kan inte få någon annans kropp för det första. Och du blir ingen superbiff på 2 månader utan du kan lugnt träna, träna och äta, äta, äta för att lägga på dig muskelmassa. Det tar tid att bygga.
27 april, 2009 at 22:11 #438619Anonym anvandareMemberräcker med en gainer, varierad kost och så behöver du inte peta in massa småövningar. Utan kör hellre övningar som tränar de stora muskelgrupperna ett par månader. Bänk, marklyft och knäböj. Komplettera med mage.
När du känner att du börjar få ett hum om hur det fungerar och börjar se resultat styrkemässigt och teknikmässigt kan du fundera på ett lite mer avancerat schema.27 april, 2009 at 22:59 #438620Anonym anvandareMemberTycker nog att det är lite meningslöst att dela upp kroppen på 5 träningsdagar så här i början. Se till att köra mycket basövningar så som bänk, marklyft och knäböj. Börja med lägre vikter för att öva in tekniken och undvik maskiner. Varför inte köra halv kropps pass? I början tror jag inte du behöver specifisera dig på mindremuskelgrupper utan dessa får du involverade i basövningar och andra övningar för större muskelgrupper.
Kosttillskott är inget mer än kosttillskott, Ser du till att få i dig allt du behöver i kosten är detta helt onödigt. Viktigt att du äter mer energi än vad du gör av med för att uppnå en viktuppgång.
28 april, 2009 at 00:16 #438621Anonym anvandareMemberFedsen wrote:Tjenare! ps. ledsen för mycket text men behöver obeskrivlig hjälp!Jag är en kille på 174cm som väger drygt 55kg+ och är väldigt VÄLDIGT tanig.
Eftersom jag har en vän som tränar regelbundet och är sjukt stor av sig så ska jag Både gå på Whey-80 Protein för min kropp behöver näring, och gainer för att öka i vikt, och kanske någon booster får att lyfta lite extra på gymmet.
Gällande pass/dag så hade han tänkt ställa upp en 5 dagars pass till mig med 1-2 muskelgrupper per gång. Killen har nyss fyllt 19år och kan omöjligtvis ha den fulla faktan som en person som tränat i över 10år har (även om han är VÄLDIGT kunnig)
Vad skulle era tips vara för att i stora drag få en kropp som inte är smal, inte är stor. ett mellanting (ta akilles i troja som exempel, ). Hur skulle ni gå till väga?
TACK!![/b]
Du måste ha tålamod och ge det tid. Du behöver åtskilligt med tid bara för att bygga upp en grundfysik. Börja med självtest: hur många riktiga armböj klarar du? Hur många minuters jägarsits? Plankan? Uppdragningar, klarar du någon sådan? Hur är det med konditionen och flåset? Är du tillräckligt flexibel i höfterna för att klara djupa knäböj? Har du ryggmuskler nog att klara marklyften?
Som sagt det tar tid i början… och skit i kosttillskotten!! ÄT i stället!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.