Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nybörjare med träningsfrågor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 december, 2009 at 00:04 #59535Anonym anvandareMember30 december, 2009 at 00:04 #348364Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är en nybörjare som snabbt fått smak på träning. Jag började på ett nautilusgym för ca 3 månader sedan då jag bara ville komma igång med träning. Ganska snabbt så blev jag besatt av träningen, och ändrade själv från nautilusmetoden som jag fått lära mig, till att istället köra 3 set med 8 rep på varje maskin.
Jag kör nog ca 8 maskiner för överkroppen och tar i så att jag mår illa. Jag kör alltså så pass hårt att jag mår lite halvdåligt när jag kommer därifrån.
Efter att ha läst på olika träningsforum så har jag börjat förstå att jag borde köra fria vikter istället och använda mig av ett traditionellt träningsprogram om jag vill ha resultat. Grejen är bara att jag inte kan köra fria vikter då jag inte vet hur man gör. Jag har frågat några som kör fria vikter, men hänger inte med när dom förklarar. Det blir mest ”tja, ta en stång där och kör lite här bara”.
Vad tycker ni att jag ska göra för att få fina muskler? Ska jag byta till ett traditionellt gym och verkligen se till att lära mig använda fria vikter?
Tack på förhand!
30 december, 2009 at 00:41 #348365Anonym anvandareMemberja fria vikter är helt klart det bästa här har du en samling på dom flesta av övningar så du kan se hur dem utförs [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071]
30 december, 2009 at 00:52 #348366Anonym anvandareMemberOkej.. innebär detta också att mitt slit på gymmet med maskinerna är förgäves mer eller mindre?
30 december, 2009 at 00:58 #348367Anonym anvandareMemberNej inte alls men som sag fria vikter är helt klart att föredra. så lägg om ditt program och använd dig av basövningar såsom knäböj,marklyft,bänkpress, millitärpress, chins, stångrodd etc