Nybörjare på gymmet med bra kondis

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjare på gymmet med bra kondis

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej alla goingar! Vad härligt det är med en så härlig grupp människor som tränar och försöker! Jag har kört kondition det här året, spinning, löpning, morgonpromenader innan frukost och gått ner 5 kg i fett. Jag är en tjej på 21, väger 60 kg och är 1,66 m. Mitt mål är nu att börja styrketräna på gymmet och köra 2 konditionspass per vecka…. MEN! Jag behöver lite hjälp på vägen.

Jag är rätt okunnig på gymmet men vill så gärna lära mig. Har surfat runt på lite sidor och fått lite kunskap och motivation, men tänkte höra vilket upplägg jag som nybörjare ska börja med?

Måndag: Ben + mage? (de flesta kör ju bröst + armar, så tänkte köra ben för att maskinerna är lediga då? ;)
    Tisdag: … jag kan inte ens försöka, eftersom kollen är sisådär. Men ge mig ett bra upplägg? Tänkte köra 4 styrkepass/vecka och 2 av de passen även 30 min kondition efter styrkan.

Mitt kostupplägg:
    Frukost: 8.00 Havregrynsgröt, jordgubbssylt, mjölk, proteindrink, omega-3
    Lunch: Mindre kolhydrater, mer protein. T.ex. en potatis, en rejäl köttbit, lite grönsaker, vatten.
    Mellanmål: Keso + apelsin
    Kvällsmat: Liknande lunchen + proteindrink

Vad tror ni? :) Kan jag äta mer än sådär? Vill ju bygga muskler men samtidigt inte se tjock ut. Haha, nu skrattar ni väl.. visst, jag kommer ju gå upp i vikt och det förstår jag. Men jag skulle vilja bygga muskler men också gå ner i fett. Har kosttillskottet Lepigen, vad säger ni om det?

TACK på förhand.

Jag skulle skita i alla byggarsplittar till och börja med, utan kör vanliga helkroppspass eller möjligtvis Splitta överkropp och underkropp ex Måndag: Underkropp Torsdag: överkropp sen kondis någon eller några dar i mellan
    Det behöver inte vara så svårt :)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.