Nytt Gym I Ystad

Home Forums Allmänt om gymträning Nytt Gym I Ystad

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author

Hejsan alla,

Nu har det öppnat ett helt nytt gym för oss i Ystad. Gymet består av Gymleco maskiner och fria vikter. Gymet består av ca 200 kvm träningsyta + omklädning och reception. Gymet ligger på Disponentgatan 5 i Ystad. Där finns nu bla Seth Ronland som satsar på SM i Athletic Fitness om ca 4 veckor och undertecknad som satsar på Decembercupen och Lucia pokalen :emo-thumb .

Receptionen är öppen där mellan 15-20 på Vardagar så man kan köpa kosttillskott och sina träningskort.

Träningen kan ske från 06.30 till 22.00 på Vardagar, och 08.00 till 22.00 på helgerna. Mer information kommer under hösten om någon är nyfiken på att komma ner och provträna. Jag står i receptionen mellan 15-18 vardagar så ni är välkomna ner och köra ett pass.

MVH Janne ”Mr_Gymboden” Hansson

Jan Hansson wrote:
    Hejsan alla,

Nu har det öppnat ett helt nytt gym för oss i Ystad. Gymet består av Gymleco maskiner och fria vikter. Gymet består av ca 200 kvm träningsyta + omklädning och reception. Gymet ligger på Disponentgatan 5 i Ystad. Där finns nu bla Seth Ronland som satsar på SM i Athletic Fitness om ca 4 veckor och undertecknad som satsar på Decembercupen och Lucia pokalen :emo-thumb .

Receptionen är öppen där mellan 15-20 på Vardagar så man kan köpa kosttillskott och sina träningskort.

Träningen kan ske från 06.30 till 22.00 på Vardagar, och 08.00 till 22.00 på helgerna. Mer information kommer under hösten omm någon är nyfiken på att komma ner och provträna. Jag står i receptionen mellan 15-18 vardagar så ni är välkomna ner och köra ett pass.

MVH Janne ”Mr_Gymboden” Hansson

Trevligt! Kontakta mig om du behöver komplettera sedan med bl.a lite FLEX maskiner.;)

Coolt Janne! Plötsligt så får jag en andledning till att köra ner oftare till sommarstället i Svarte. Vi ses :) Mvh

En liten fråga bara. Ystad är rätt gymtätt för en sådan liten stad och jag undrar bara hur ni ska konkurrera? Era (?) priser kan jag nog säga är de dyraste i stan som det ser ut nu. Och storleken på lokalerna är inte ögonbrynshöjande.

Jag kan intyga att gymmet är mycket frächt och smakfullt inrett :up:

MVH: Andreas…:up:

Ludwig wrote:
    En liten fråga bara. Ystad är rätt gymtätt för en sådan liten stad och jag undrar bara hur ni ska konkurrera? Era (?) priser kan jag nog säga är de dyraste i stan som det ser ut nu. Och storleken på lokalerna är inte ögonbrynshöjande.

Men helt ärligt så kan du ju inte jämföra med priserna nere i ÖP hallen som har halvkassa och söndriga maskiner och hur fräscht tycker du där är??

Och resten av gymmen i stan går inte heller att jämföra med eftersom de satsar mest på gruppträning och inte alls så mycket på ren styrketräning som Flex It…

Men fortsätt du träna i Öp hallen…………..

JohannaH wrote:
    Men helt ärligt så kan du ju inte jämföra med priserna nere i ÖP hallen som har halvkassa och söndriga maskiner och hur fräscht tycker du där är??

Och resten av gymmen i stan går inte heller att jämföra med eftersom de satsar mest på gruppträning och inte alls så mycket på ren styrketräning som Flex It…

Men fortsätt du träna i Öp hallen…………..

Jag menade inte nåt illa på något sätt, jag bara undrade. Och vilka maskiner är söndriga egentligen? Bara för att kabeln gick av när Seth körde rodd behöver du inte döma ut hela gymmet. Dessutom håller mycket grejor på att bytas ut nu. Alla bänkar och viktställ ska bytas och ny maskiner tillkommer också.

Sen det här med målgrupp kan ju också diskuteras. Inga studenter har råd att betala 3500 om året eller vad det nu kostade och hur många seriöst styrketränande finns det egentligen i Ystad-området? Alltså som anser sig behöva en riktigt ”hardcore-byggarinriktad” atmosfär?

Jag försöker bara få lite frågetecken uträtade.

Ludwig wrote:
    Jag menade inte nåt illa på något sätt, jag bara undrade. Och vilka maskiner är söndriga egentligen? Bara för att kabeln gick av när Seth körde rodd behöver du inte döma ut hela gymmet. Dessutom håller mycket grejor på att bytas ut nu. Alla bänkar och viktställ ska bytas och ny maskiner tillkommer också.

Sen det här med målgrupp kan ju också diskuteras. Inga studenter har råd att betala 3500 om året eller vad det nu kostade och hur många seriöst styrketränande finns det egentligen i Ystad-området? Alltså som anser sig behöva en riktigt ”hardcore-byggar” atmosfär?

Jag försöker bara få lite frågetecken uträtade.

Ja men om alla maskiner och vikställ nu är så bra varför byts dom då ut???????? Tex benmaskinerna är ren skandal, bensparken är fel konstruerad, den ena benpressen som ’är ny löper inte jämt utan hackar när man pressar detta var bara några av maskinerna. För att inte tala om dom ”fräscha” omklädningsrummen där folk gör sina behov i duschen.

Dessutom finns det folk nere på Flex It som kan hjälpa dig med träning osv. Vem kan du få hjälp av nere i ÖP-hallen??

Vi är ganska många seriöst tränande nere på Flex It så en hel del finns det faktiskt i Ystad -området.

Men alla är vi olika och vi har alla olika krav på vad vi tycker att ett gym ska bestå av..
    Och tur är väl det

Så det blev ett gym till slut! :emo-thumb
    Jag skall se om jag kan locka med Svullo ner en dag!

(då hänger du med på en pizza efteråt va? Du borde hunnit lokalisera den bästa nu! )

Ludwig wrote:

Tycker du att 200:-/månaden är för dyrt att träna på ett komplett nytt gym så är det ju upp till dig, men för mig och alla dom som redan börjat träna där så är det värt varje krona. Det finns många gym om man nu kallar Nautilus och Friskis för gym ex. För mig så är det inga gym jag skulle vilja lägga mina pengar på, men det är upp till var och en vad som är viktigt. Det finns ex INGET gym i Ystad med en ordentlig benpark förutom på Flex It. Med mina sugrör så behöver jag det :up:

Mitt gym har också Gymleco maskiner, tycker de är jättebra och sköna. :)

JohannaH wrote:
    För att inte tala om dom ”fräscha” omklädningsrummen där folk gör sina behov i duschen.

:D

Kan ni garantera att det aldrig kommer hända hos er?

Då var ni så äntligen igång, det var då på tiden eller hur!?

Rena lyxen för din del, då du kan träna varje dag och samtidigt föregå med gott exempel till alla era nya kunder :emo-thumb (NEJ, Dubbel-Nougat ingår inte i det goda exemplet Jan :p ) Vad tycker Charlie-Bob om stället? Har han pinkat in sig än?

Hur som haver…Stort LYCKA TILL med såväl gym som framtida tävlingar!

/ Linda

Godis_monstret wrote:
    Då var ni så äntligen igång, det var då på tiden eller hur!?

Rena lyxen för din del, då du kan träna varje dag och samtidigt föregå med gott exempel till alla era nya kunder :emo-thumb (NEJ, Dubbel-Nougat ingår inte i det goda exemplet Jan :p ) Vad tycker Charlie-Bob om stället? Har han pinkat in sig än?

Hur som haver…Stort LYCKA TILL med såväl gym som framtida tävlingar!

/ Linda

Tackar Linda,

Japp det är nästan ett lyxliv man har nu. Tränar, jobbar några timmar och slappar sen. För första gången så har jag inte en enda slarvdag bakom mig än så länge och jag tar bara ätardag när jag måste. DVS varannan vecka ca. Kan det bli bättre. Passar mig perfekt. CharlieBob är med här nere, men han har inte pinkat in sig men sket in sig under renoveringen ;) Såg du inte honom och mig på brännbollen? Vi var där. Jag såg dig och din lilla tjejliga ;-) Hur blir det med ditt tävlande då? Jag är på G så om magen håller så kommer jag på Lucia. Lycka till du med om, planerna finns kvar att tävla

// Jan

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.