- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ojämn bröstmuskulatur!
Hej Forumet!
Jag har en fråga som gnagt ett tag nu. Det är så att jag under många år arbetade som bla truckförare och en av dom vanligast använda truckarna var av typen utan servo vilket gjorde att man fick arbeta ganska hårt med vänster sida av kroppens muskulatur (framförallt axlar och bröst). Jag tränar regelbundet på gym (5ggr/vecka) och ser en betydande skillnad på vänster respektive höger sida av axel/bröst parti vilket irriterar mig nåt så till den milda grad. Jag tyker mig oxå känna att jag omedvetet ”tar i” mer med vänster sida fast jag blir tröttare fortare på densamma. Är muskulaturen större men svagare??? Kan det vara så? Jag vill tro att det kommer från tiden på icke-servo trucken men är inte säker. Vet att kroppen inte alltid är symmetrisk men lite bättre vill jag allt ha det
Jag kör 2 split som ser ut ungefär: Dag1= bröst/biceps, dag2= axlar/triceps, dag3=vila, dag4= rygg/ben, dag5=bröst/biceps osv osv.
Vanligaste bröst övningarna är: bänkpress, hantelpress, flyes med hantlar, lutande bp/hp och cable cross. Mage körs när det passar. Vilket/vilka övningar kan man ”punktmarkera” höger bröstet med? Eller vad rackarn skall jag göra? Snälla ge mig råd!
Finns det ingen som kan råda mig till NÅT?
kör på med stång och hantlar bara.. det blir bra.
Stort tack för svaret men Jag gör ju nästan uteslutande det men utan framgång enligt mig.
hur länge har du tränat för att motverka problemet? lägg in bilder så vi får se.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY