Öka storlek och styrka på biceps & triceps

Home Forums Allmänt om gymträning Öka storlek och styrka på biceps & triceps

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Som topic lyder. Jag har lite funderingar på hur jag ska effektivisera dom här två faktorerna ”storlek” och ”styrka” på bästa sätt.

Just nu ligger mitt fokus på att förbättra mina armar på många olika sätt, konturer, styrka, storlek etc.
    På det sättet jag tränar nu för att öka dom är väldigt tunga vikter där jag pressar mig själv in i det sista och gör dom där två-tre extra på slutet innan armen ger vika. Jag använder mig i dagsläget nu av att försöka göra ett explosivt uppskick samtidigt som jag släpper ner hanteln/stången sakta och försiktigt. Provade det här igår och det har fungerat väldigt bra, upplever en träningsvärk som jag inte har känt av på väldigt länge.

Det jag vill ha av er är era tips, har ni provat någonting ni vill dela med er av som har fungerat för er? Dela med er av all information ni sitter på.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel. Jag är bara en 21 åring som försöker uppnå mina mål. Jag och min svenskalärare gick inte hand i hand :|

Är väl bara att träna hårt med bra hållning, bra utförande samt mycket mat :)

Jo men precis. :) Vad kör du själv när du kör armar? Speciella övningar eller någon typ av speciellt utförande?

Biceps : hantlar supinerat, skivstång och EZ-stång oftast dessa övningar. Varierar ibland med sittande hantelcurl.

Triceps: pushdown med V-handtag, liggande Frenchpress med EZ-stång, dips samt enhandspushdown:)

Enhandspushdown på triceps är ju en klar favorit, samma som sittande hantelcurl :D Märkte igår när jag ladda på med lite tyngre vikter på sittande hantelcurl att det tog som fan, la även mer på stången och träningsvärken jag har idag är så skön. :)

Så länge du kör kontrollerat på upp&ner vägen och ej svingar när du kör stångcurl så :)

Absolut inte, man ser nästan varenda dag folk som lägger på några kg för mycket och slänger upp hela stången. Det ger ju ingenting, varför inte gå ner några vikter och köra lugnt & kontrollerat. :)

Du kan melodin hör jag.

Vet massor av folk som svingar i typ allt och håller emot på nervägen istället, och dom får resultat, dock tror jag ej jag är en av dom som skulle få resultat av något sånt..

jag kör pullups med full rörelselängd, skivstångscurl med rak stång

bänkpress och dips

har 45cm+ armar

tungt och lagom strikt

variera reps

Jag tror det är helt okej att fuska i curls, tror bara det är en fördel för att öka. Kontrollerat fusk självfallet, och hålla emot i negativa fasen.

Jag är dock bara en liten, liten räka så jag bara spekulerar :_)

Frågan är om vi säger att du har 60 kg på stången, fuskar upp 10 reps med bra nedgång eller har 50 kg 10 reps med perfekt utförande, vilket alt. Bygger mest kvalitativa muskler? Eftersom det ändå strävas efter kvalité och inte kvantitet :)

StrongmanBlomster wrote:
    Frågan är om vi säger att du har 60 kg på stången, fuskar upp 10 reps med bra nedgång eller har 50 kg 10 reps med perfekt utförande, vilket alt. Bygger mest kvalitativa muskler? Eftersom det ändå strävas efter kvalité och inte kvantitet :)

Finns en ganska intressant diskussion angående ämnet här [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177325&highlight=fuska+biceps http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177325&highlight=fuska+biceps%5D

Och som sagt jag pratar om kontrollerat fusk inga discosvingar.

Intressant läsning där, tack för posten :) så med andra ord LITE fusk bygger mer. Som sagt inga discosvingar:) tack för postad länk :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.