Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ökar i vikt i alla muskelgrupper utom bröst
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2009 at 00:22 #61807Anonym anvandareMember29 augusti, 2009 at 00:22 #395810Anonym anvandareMember
Har under senare tid märkt att jag ökar i alla muskelgrupper förutom bröst, känns som att det står helt stilla där.
Vad beror detta på?
Råd och andra tips uppskattas!
Mvh
29 augusti, 2009 at 00:40 #395811Anonym anvandareMemberVad det beror på får någon annan svara på, kanske tränar du den muskelgruppen mindre bra? Dåliga gener..?
Iallafall, vill du öka i styrka rekommenderar jag dig mm2k som är ett färdigt bänkpresschema. Första gången jag testade det ökade jag från 97,5 till 112,5, dvs 15 kg på bara 7 veckor! Det kan nog vara något för dig om du hamnat på en eventuell platå!
29 augusti, 2009 at 00:56 #395812Anonym anvandareMemberKan vara mycket väl som föregående skrev eller så kanske du kör bröst oftare och hårdare bara för att de inte svarar lika bra som övriga muskelgrupper dvs att du då övertränar dem?
Led själv av liknande innan, blev starkare i allt utom bröst så körde dem bara hårdare då och till slut så började styrkan till och med gå ner.
Så tog en vila och sedan drog ner volymen väsentligt till bara någon tung basövning för brösten och de svarade direkt på träningen.29 augusti, 2009 at 01:49 #395813Anonym anvandareMemberSvårt att svara på då vi inte vet vilken träningsupplägg du har samt utförande på denna muskelgrupp…….
29 augusti, 2009 at 12:37 #395814Anonym anvandareMemberBC-MAN wrote:Kan vara mycket väl som föregående skrev eller så kanske du kör bröst oftare och hårdare bara för att de inte svarar lika bra som övriga muskelgrupper dvs att du då övertränar dem?
Led själv av liknande innan, blev starkare i allt utom bröst så körde dem bara hårdare då och till slut så började styrkan till och med gå ner.
Så tog en vila och sedan drog ner volymen väsentligt till bara någon tung basövning för brösten och de svarade direkt på träningen.Det har du faktiskt rätt i, har kört dom hårdare nu under senare tid har t.o.m tappat styrka som du. Hur ser ditt upplägg för bröst ut?
Mvh
29 augusti, 2009 at 19:11 #395815Anonym anvandareMemberhar haft precis samma problem,men då gjorde jag nått andra tycker är ganska konstigt,jag körde ett till pass med både rygg och bröst!varannan övning tex hantel press sen hantel rodd osv osv,har fått bra utveckling efter det!
MvH
29 augusti, 2009 at 19:17 #395816Anonym anvandareMemberOkej, bara att testa sig fram och hitta den metod som passar mig bäst
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.