Home › Forums › Allmänt om gymträning › Öl + Träning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 augusti, 2009 at 07:10 #61719Anonym anvandareMember30 augusti, 2009 at 07:10 #395437Anonym anvandareMember
Som rubriken säger, hur dåligt är det egentligen att svepa ett par glas öl per månad i samband med träning?
30 augusti, 2009 at 07:35 #395438Anonym anvandareMemberMindre bra än att skita i det men obetydligt nog för att slippa vara nojjig. Innebär det att din livskvalité försämras att att undvika någon ölkväll med dina polare är det knappast fördelaktigt.
Om du söker lite är du inte direkt den första som frågar om det. Förmodligen en av de flest ställda frågorna som dyker upp vecka efter vecka.
30 augusti, 2009 at 10:04 #395439Anonym anvandareMemberHåller med Mr. Vedder. Men man måste inte överdriva ölkvällen dock (som jag gjorde i fredags). Utan kan försöka dricka måttligt. Man ska njuta av livets goda men i lagom doser;)!
31 augusti, 2009 at 19:52 #395440Anonym anvandareMember2-4 öl fredag och lördag brukar det bli. Har då inte inverkat negativt på min träning så jag märkt av det.
1 september, 2009 at 09:21 #395441Anonym anvandareMemberÖl efter träning borde ju vara väldigt bra för åtehämtning om man ser till de snabba kolhydraterna. Men alkoholen gör ju dock ingen som helst nytta för din kropp, snarare tvärtom. Men i dom doser som en ölkväll med kompisarna några gånger i månaden, innebär så är det nog ingen större fara.
5 september, 2009 at 15:10 #395442Anonym anvandareMemberJag är inte alls kunnig om det här, men har en ”kompis” som har varit med på den här gym biten ett bra tag. och jag hörde av honom att på en runda med polarna och alkohol så tappar man ungefär en veckas träning. är det sant ?
5 september, 2009 at 15:31 #395443Anonym anvandareMemberTooblii wrote:Jag är inte alls kunnig om det här, men har en ”kompis” som har varit med på den här gym biten ett bra tag. och jag hörde av honom att på en runda med polarna och alkohol så tappar man ungefär en veckas träning. är det sant ?seglivad myt det där! Men bra är det självklart inte.
5 september, 2009 at 15:37 #395444Anonym anvandareMemberTooblii wrote:Jag är inte alls kunnig om det här, men har en ”kompis” som har varit med på den här gym biten ett bra tag. och jag hörde av honom att på en runda med polarna och alkohol så tappar man ungefär en veckas träning. är det sant ?Största skitsnacket någonsin, för det första så går det inte att mäta exakt hur mycket som förstörs och för det andra så lovar jag att den som tränar 4ggr i veckan och dricker alkohol varje helg utvecklas bättre än den som inte tränar alls men är nykterist.
5 september, 2009 at 15:45 #395445Anonym anvandareMemberOkej då vet jag, har alltid trott att det aldrig kan stämma… (Y)
5 september, 2009 at 15:48 #395446Anonym anvandareMemberJag fattar inte ens hur man tänker när man säger så. Vad är ”en fylla” och vad i helsike är ”en veckas träning”!?
Ungefär som att varje enskild individ super EXAKT lika mycket, har EXAKT samma tolerans för alkohol, lever EXAKT på samma vis utöver fyllan och träningen, genomför EXAKT samma träning, svarar ”EXAKT” likadant på denna träning etc. etc.
Svaret på min egen fråga är med största sannolikhet att vederbörande inte tänker alls.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.