Omformning av schema för mer massa

Home Forums Allmänt om gymträning Omformning av schema för mer massa

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Just nu har jag tränat med detta schemat i ett par månader men känns som om det inte resulterar riktigt som jag vill:

Dag1: Bröst, mage, underarmar (bänk, snebänk, cabeldrag övre bröst, cabeldrag vanliga, – benlyft, crunches, snecrunches, – stångcurls, hantelcurls)
    Dag2: Biceps, vader (sittande hantelcurls, stående curls med curlstång, koncentrationscurls, cabeldrag, – maskin)
    Dag3: vila
    Dag4: Triceps, framsida/baksida lår, Mage (Dips, stångdrag i cabel, repdrag i cabel, bänkdips, – maskin, – samma som innan)
    Dag5: vila / cardio
    Dag6: Rygg, Axlar, mage (marklyft, chins bakom huvet, chins framför huvet, rodd med T-stång, ryggresning, – militärpress bakom/framför huvet, cabeldrag åt sidan, cabellyft baksida axlar, hantellyft framåt, – samma som innan)
    Dag7: vila

kör hårda set, 4×6 eller 4×7 på varje övning typ

Hur bör jag lägga om schemat för mer muskelmassa ? hade tänkt gå över till 10-12 repetitioner på 3 set per övning ist.

Vill också ha prio på översida bröst/axlar och armar

tacksam för hjälp

har dock slutat med chins bakom huvudet samt axelpress bakom huvudet. och istället för bicepscurls med curlstång kör ja hammarcurls.

kul att många kollar tråden.. mindre skoj att ingen skriver, hade för mig att det fanns måååånga mycket mer kunniga än mig här..

Skippa cardio…

Själv kör jag såhär:
    dag1. bröst mage
    dag2 biceps triceps
    dag3 axlar underarmar
    dag4 framsida baksida lår och vader (jag vet att det är för mkt ben, men men)
    dag5 rygg (korsrygg, vingar, skulderblad)
    dag6 vila
    dag7 vila…

vilodagarna kommer mitt bland dagarna hur som helst ibland, men är 2 och endast 2 i veckan…
    fattas nacken men jag tar med den ibland vid dag 2 eller 5.. det är olika…

det mesta handlaro m att äta äta äta… mycket kolisar, mycket fett och ännu meraprotte.. blir inte rädd om du endast har 2 magrutor kvar.. då får tillbaka de andra senare ganska lätt.. :)

SkeyCo varför ingen cardio? varför lägga på sig massa fett? räcker det inte med ett litet cal överskott, för att lägga på sig kvalitativ massa?

renad wrote:
    SkeyCo varför ingen cardio? varför lägga på sig massa fett? räcker det inte med ett litet cal överskott, för att lägga på sig kvalitativ massa?

Jovisst… men han är redan ganska fit om det är han på bilden vilket jag tror.. Så lite extra hull gör inget om han snabbare vill ha mer muskelmassa… Tar för lång tid annars tycker jag själv… hullet, som förövrigt inte kommer att synas jättemkt på han får han bort på 4-7 veckor med en bra deff…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.