Omprioritering

Home Forums Allmänt om gymträning Omprioritering

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #85550
    #879429

    Jag har gett mig fan på att jag skall springa gbg-varvet i år. Detta för att bevisa för en polare att jag klarar det… Jag inser dock att min något måttliga kondition i dagsläget inte räcker. Kan väl utan större problem ta mig runt 1 mil men mer än så tror jag blir svårt..

    I dagsläget tränar jag ca 4-5 pass styrka per vecka och 1-2 cardiopass beroende på hur mycket tid och ork jag har.

    I dagsläget tränar jag :
    Bröst/triceps
    Ben
    Axlar/vader
    Rygg/Biceps.

    Min fråga är hur jag skall splitta om mitt schema för att fortfarande få ut bra träning på gymet. Jag har som mål att få in 2-3 löppass i veckan. Jag tänkte slå ihop axel och benpasset till ett. Här funderar jag även på om jag borde tillämpa max-OT principer med enbart 12 set och 4-6 reps per set för att få ut maximalt ur den tiden jag lägger ned… Samtidigt vill jag ju inte ha för mycket träningsvärk i benen så löpningen blir lidande?

    Någon som har några funderingar och tankar? Någon som har prövat något liknande?

    #879430

    sorry för dubblet

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.