Ont av stången.

Home Forums Allmänt om gymträning Ont av stången.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Hej, jag har problem med stången när man kör knäblj. Tkr ofta den trycker ganska obehagligt när man kör över 40 kg. Så ngt tips på vad man kan göra för minska smärtan vid axel nack partiet. Elr är det bara att tänka på ngt annat och köra. Hur gör ni ?

Jag håller ganska smalt dvs mina händer nära huvudet så att mina trapsmuskler(?) spänns och stången vilar liksom på den. Hade lite ont typ blåmärkes-ont i nacken dagen efteråt men det går över. Gäller bara att bli lite tuffare.

Okej smart, för nu är problemet att de gör ju ganska ont villket gör att man tar mindre än man egentligen kan göra.

Det brukar finnas en ”kudde” med kardborre som man kan dra fast runt stången, använder du den ? :)

ja jag vet villken du menar, men vi har den inte på vårt gym :(

Kardborre kudden är ju fan livsfarlig, flera polare som envisats och köra med den och stången har rullat neråt ryggen och dem har skitit på sig och snackat om hur rätt jag hade från början. Det gör ont i början men man blir van med tiden.

Jo jag har råkat ut för de oxå en gång, jävligt äcklig känsla..

Bara att lägga stången på trapsen…man vänjer sig med belastning.
    Jag körde lite med kudde när jag börja me knäböj (några år sedan) men de ä ganska onödigt, nu har jag inga problem med att ha 200kg liggandes där.

Okej ”No pain no Gain”

Jag håller med. har ju inte heller kört så länge och är ovan. körde mer i ”maskin” fram tills för en två månader sen och satan vad det blir märken och skit efter =P är verkligen inte skönt hehe samma med maskin för vader, är alltid lite blå/lila runt axlarna hehe

Om man nu vill ha den där kudden så kan man riva bort plastskyddet som det finns på dem flesta. På så sätt så ligger bara gummit och vilar mot trapsen, det gör att den inte lika lätt rullar ner.
    Det är dock inte så populärt på de flesta gymmen att göra så. Fick en rejäl utskällning av personalen på mitt gym när jag gjorde så och var nära en avstängning.

Nja känns inte så aktuellt att göra så då. Vi har ju inte de iaf…

alexander_n wrote:
    Om man nu vill ha den där kudden så kan man riva bort plastskyddet som det finns på dem flesta. På så sätt så ligger bara gummit och vilar mot trapsen, det gör att den inte lika lätt rullar ner.
    Det är dock inte så populärt på de flesta gymmen att göra så. Fick en rejäl utskällning av personalen på mitt gym när jag gjorde så och var nära en avstängning.

Avstängning, jävlar här tog dom i. =p

Visst gör det ont i början men är väldigt mycket en fråga om teknik. En polare tipsade mig om just samma sak som andra påpekat med trapsen, kan göra lite ont fortfarande i början innan man lärt sig exakt hur men det går över!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.