Ont i triceps?!

Home Forums Allmänt om gymträning Ont i triceps?!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tjena!

Enda sedan jag började träna för ca 7 månader sedan, får jag ont i mina triceps efter varje träning, en öm obehaglig känsla som sitter i säkert 2-3 dagar efter passet. Även så kör jag inte så jätte mycket på tricep, kör det endast 1 gång i veckan.

Frenchpress 8×3
    Hantel ”bakom nacken” 8×3
    Cablecross ”rep” 8×3
    Cablecross ”stång” 8×3

Har ni tips på hur jag slipper iallafall en del av denna ömma känsla? Samtidigt vill jag inte träna dom för lite, vill att dom ska få jobba på gymmet!

Mvh

ja hoppas du menar 3×8.? iaf jag brukar få ont av hantel bakom nacken. titta till tekniken kan vara mycket där.

Gassol wrote:
    ja hoppas du menar 3×8.? iaf jag brukar få ont av hantel bakom nacken. titta till tekniken kan vara mycket där.

Varför skulle han mena det? Han syftade med all sannolikhet på 8 reps, 3 set. Det är väl knappast inget svårt?

Testat att värma upp med tex reppushdown istället för att hoppa på en armbågsdödare som första övningen?

Gajjan wrote:
    Frenchpress 8×3
    Hantel ”bakom nacken” 8×3
    Cablecross ”rep” 8×3
    Cablecross ”stång” 8×3

12 set för triceps är mycket, det är en relativt liten muskelgrupp som bara har ett syfte (att sträcka på armen). Frenchpress och cablecross med stång stimulerar triceps på likadant sätt, precis som hantel bakom nacken och cablecross med rep gör. Just frenchpress och hantel bakom nacke är typiskt två övningar som kan belasta armbågarna mycket, värm upp ordentligt och kör strikt. I frenchpress kan det underlätt genom att inte ha armarna i 90 graders vinkel mot kroppen och sänka stången mot pannan, istället ska armarna luta en aning bakåt i topläget (fullt utsträckta armar) och i bottenläget ska stången vara bakom huvudet.

Kör tungt men du skall alltid kunna kontrollera vikten utan att svinga eller använda momentum.

Westersund wrote:
    12 set för triceps är mycket, det är en relativt liten muskelgrupp som bara har ett syfte (att sträcka på armen). Frenchpress och cablecross med stång stimulerar triceps på likadant sätt, precis som hantel bakom nacken och cablecross med rep gör. Just frenchpress och hantel bakom nacke är typiskt två övningar som kan belasta armbågarna mycket, värm upp ordentligt och kör strikt. I frenchpress kan det underlätt genom att inte ha armarna i 90 graders vinkel mot kroppen och sänka stången mot pannan, istället ska armarna luta en aning bakåt i topläget (fullt utsträckta armar) och i bottenläget ska stången vara bakom huvudet.
    Kör tungt men du skall alltid kunna kontrollera vikten utan att svinga eller använda momentum.

Ja, för att få full rörelsebana. ROM.

grekelito wrote:
    Varför skulle han mena det? Han syftade med all sannolikhet på 8 reps, 3 set. Det är väl knappast inget svårt?

ja din idiot då skriver man 3×8 och inte 8×3. Pajas.

Gassol wrote:
    ja din idiot då skriver man 3×8 och inte 8×3. Pajas.

Haha du är inte ens värd en förnedrande mening, men NEJ man säger 8×3. tönt :devil:

Real wrote:
    Haha du är inte ens värd en förnedrande mening, men NEJ man säger 8×3. tönt :devil:

Man skriver alltid set först och sedan reps..

Gassol wrote:
    Man skriver alltid set först och sedan reps..

nej han har rätt, iaf enligt mig, och jag är gud. Kram

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.