- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Överträning….
Tjenare jag är en kille på 18 år och mitt STORA problem är överträning
under en diet period i höstas så gick jag in i väggen totalt, min motivation blev sämre, presterar sämre osv. Nu har jag tränat utan att tänka på mitt kalori intag speciellt mycket har bara kört på för att inte tappa muskelmassa.
Men! nu undrar jag om jag borde lägga om min träning och kanske köra lite kondis pass någon gång? om det skulle påskynda återhämtningen.
Jag vill verkligen börja träna stenhårt igen men jag vet att jag måste lyssna på kroppen.
under en diet period i höstas så gick jag in i väggen totalt, min motivation blev sämre, presterar sämre osv. Nu har jag tränat utan att tänka på mitt kalori intag speciellt mycket har bara kört på för att inte tappa muskelmassa.
Men! nu undrar jag om jag borde lägga om min träning och kanske köra lite kondis pass någon gång? om det skulle påskynda återhämtningen.
Jag vill verkligen börja träna stenhårt igen men jag vet att jag måste lyssna på kroppen.
”Less is more”
Prova ett lågvolymsupplägg och konditionsträna en del av de dagar du inte styrektränar…
Hur stor andel av dina kalorier kom från protein? ju mer du drar ner på kalorierna desto större andel av ditt kaloriintag bör ju vara protein jag har kännt samma sak men när jag började äta mer protein försvann det successivt
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY