Home › Forums › Allmänt om gymträning › Övningar ni aldrig kör.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 april, 2011 at 21:50 #381555Anonym anvandareMember
Oj det är många. men tex,
Övningar i cablecrossen (exklusive rotatorcuffsövningar)
Drag till hakan, har skadat mig flera gånger med den skiten.
Alla bicepsövningar förutom stångcurl.
Kickbacks.
Benspark.
Magövningar.
Övningar i Smithmaskin (förutom smalbänk som jag kör väldigt sällan)14 april, 2011 at 23:20 #381556Anonym anvandareMemberDecline bänkpress är nåt jag aldrig kör … meningslös övning… vad ska den va bra för?
14 april, 2011 at 23:52 #381557Anonym anvandareMemberLaLLe wrote:Decline bänkpress är nåt jag aldrig kör … meningslös övning… vad ska den va bra för?Självmord!
15 april, 2011 at 06:56 #381558Anonym anvandareMemberMassvis, men några är;
Bröst: Lutande bänkpress, kör bara med hantlar lutande.
Biceps: Stående curls med hantlar.
Ben: Utfall,
Rygg: Marklyft, bara kört enstaka gånger, blir för självsäker med vikterna och skadar mig15 april, 2011 at 07:13 #381559Anonym anvandareMemberBicepsövningar.
Magövningar.
Latsdrag.
Sittande rodd.
Hantelpress. (Bröst)
T-bar row
Kickback
Cablecross-övningar
Övningar i Smithmaskin.
Vadövningar.
Hacksquat.
Benpress.
Pecdeck.Säkert glömt några också.
15 april, 2011 at 07:46 #381560Anonym anvandareMembervathdafakk is a kickback?
15 april, 2011 at 08:30 #381561Anonym anvandareMemberVandraren wrote:vathdafakk is a kickback?Du har inte missat något. Fortsätt sväva i okunnighet.
15 april, 2011 at 09:07 #381562Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Bicepsövningar.
Magövningar.
Latsdrag.
Sittande rodd.
Hantelpress. (Bröst)
T-bar row
Kickback
Cablecross-övningar
Övningar i Smithmaskin.
Vadövningar.
Hacksquat.
Benpress.
Pecdeck.Säkert glömt några också.
Är det inte lättare att skriva vad du tränar iställer
Tror det är bara underarmar jag inte tränar. Kör t.o.m kickbacks! Ha ha … Jag är inte rädd att träna med silverhantlar
15 april, 2011 at 09:17 #381563Anonym anvandareMemberAllt som går att göra på ett gym som inte går att göra i ett garagegym!
15 april, 2011 at 09:27 #381564Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Du har inte missat något. Fortsätt sväva i okunnighet.Nu ska jag lura in Tobias i en hemsk värld av plast/silverhantlar….
Vandraren wrote:vathdafakk is a kickback?När jag var yngre kallade jag och mina kompisar denna för ”Skidåkaren”
[http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/104]
15 april, 2011 at 09:33 #381565Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Är det inte lättare att skriva vad du tränar iställerTror det är bara underarmar jag inte tränar. Kör t.o.m kickbacks! Ha ha … Jag är inte rädd att träna med silverhantlar
Jo, det är det sannerligen men det var inte riktigt syftet med den här tråden så då blir det som det blir.
15 april, 2011 at 11:52 #381566Anonym anvandareMemberJag har svåra problem med vad som verkar vara allas favoritövning, nämligen hantelrodd. Jag har snart provat alla modeller/ställningar som finns och det enda som verkar fungera hyfsat är att ligga på lutande bänk och rodda, och då slår jag i underredet på bänken.
Svåra, sammansatta övningar, typ ryck eller utfallssteg med stång verkar ju totalt livsfarligt. Det är nog svårt att hålla balansen med ett vanligt utfallssetg.
15 april, 2011 at 19:23 #381567Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Självmord!Hahahha!
Något som jag totalvägrar är:
Militärpress bakom nacke, Chins bakom nacke, Latsdrag bakom nacke
I min värld är de så förbaskat höga i skaderisken, samt att det är onaturligt..
hmm.. annars kör jag aldrig stöt, ryck, sumolyft, och säkert en hel drös med andra övningar :p16 april, 2011 at 11:26 #381568Anonym anvandareMemberDet lättare att skriva övningar jag kör istället:
Mark, böj, bänk, ryck, vändningar och pushpress. Dessutom sporadiskt latsdrag och rodd.I övrigt kör jag typ inga andra övningar regelbundet. Biceps en gång var
tredje månad typ :p16 april, 2011 at 11:37 #381569Anonym anvandareMember*Babe* wrote:Det lättare att skriva övningar jag kör istället:
Mark, böj, bänk, ryck, vändningar och pushpress. Dessutom sporadiskt latsdrag och rodd.I övrigt kör jag typ inga andra övningar regelbundet. Biceps en gång var
tredje månad typ :pI love it!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.