Home › Forums › Allmänt om gymträning › Övningar ni aldrig kör.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 april, 2011 at 12:35 #381570Anonym anvandareMember
Nedåtlutad bänk.
Triceps kickback.Många många fler men det var de jag kom på nu.
16 april, 2011 at 20:20 #381571Anonym anvandareMemberEn övning som jag aldrig kör och som jag grämer mig över att inte kunna köra är Marklyft, min rygg fixar helt enkelt inte arbetsvikter. (6-10reps tungt)
Prövade till och med nöta högreps under ett antal månader, bara för teknik osv men dagen efter jag prövade lite lite tyngre vart det sängliggande som gällde.Nu har jag skitit i Mark i flera år och som byggare är det överkomligt, men tråkigt som sagt.
16 april, 2011 at 21:50 #381572Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:I love it!Less is more
16 april, 2011 at 21:55 #381573Anonym anvandareMemberAlbin wrote:En övning som jag aldrig kör och som jag grämer mig över att inte kunna köra är Marklyft, min rygg fixar helt enkelt inte arbetsvikter. (6-10reps tungt)
Prövade till och med nöta högreps under ett antal månader, bara för teknik osv men dagen efter jag prövade lite lite tyngre vart det sängliggande som gällde.Nu har jag skitit i Mark i flera år och som byggare är det överkomligt, men tråkigt som sagt.
Mark är personligen inte någon övning jag skulle rekommendera någon att
nöta högreps på, allra minst nån som ska få in tekniken. Typ treor är lagom,
mer än sex rep onödigt enligt mitt tycke då tekniken börjar släppa når det
tungt efter för många rep. Men vad vet jag, jag är ju bara en liten hobby-
SL:are. 😮Sen att jag går emot vad jag själv tycker och kör 25 rep på 100 eller åtta
på 150 är bara för att jag är helt dum i huvvet. :whistle:
(Eller undantag bekräftar regeln)[/b]16 april, 2011 at 22:15 #381574Anonym anvandareMember*Babe* wrote:Mark är personligen inte någon övning jag skulle rekommendera någon att
nöta högreps på, allra minst nån som ska få in tekniken. Typ treor är lagom,
mer än sex rep onödigt enligt mitt tycke då tekniken börjar släppa når det
tungt efter för många rep. Men vad vet jag, jag är ju bara en liten hobby-
SL:are. 😮Sen att jag går emot vad jag själv tycker och kör 25 rep på 100 eller åtta
på 150 är bara för att jag är helt dum i huvvet. :whistle:
(Eller undantag bekräftar regeln)[/b]nja, jag tror du missuppfattade lite. Högrepsen var för att köra mark tills det faktiskt blev ”jobbigt”, sen nötte man teknik på samma gång. Med?
19 april, 2011 at 10:18 #381575Anonym anvandareMemberBen – Benböj (Balansen och tekniken är så dålig att jag inte kommer upp i några direkta vikter. Känner dock att jag vill bättra mig.)
Mage – Situps (Föredrar crunches, benlyft och cable crunches då jag känner av mer i benen än i magen av situps.)
Rygg – Hantelrodd (Jag får aldrig in någon fungerande teknik. Trots det så envisas jag med att försöka på den ibland ändå – med samma dåliga resultat.)
Bröst – Cable cross (Aldrig känt något vidare resultat av den helt enkelt. Kör en framåtpressvariant i stället.)
Biceps – Liggande på bänk och curla en kabel uppifrån som jag har sett många göra. (Får kontakt med i stort sett allt förutom bicepsen.)
Triceps – Smalbänk. (Varför? Jag har ingen aning. Det har bara aldrig blivit av.)
Axlar – Stående militärpress. (Jag har precis börjat med sittande. Min balans gör att jag skulle vara orolig att ramla i stående. :p)19 april, 2011 at 23:25 #381576Anonym anvandareMemberKnäböj
Marklyft :pKört både mark och böj längre tillbaka, men känner att jag får låsningar i ryggen av båda, även vid lättare vikter. Även fast övningarna har en hög ”coolhetsfaktor” så inser jag att det inte är något jag vill paja ryggen för.
20 april, 2011 at 06:56 #381577Anonym anvandareMemberHamphusKjellman wrote:Ben – Benböj (Balansen och tekniken är så dålig att jag inte kommer upp i några direkta vikter. Känner dock att jag vill bättra mig.)
Mage – Situps (Föredrar crunches, benlyft och cable crunches då jag känner av mer i benen än i magen av situps.)
Rygg – Hantelrodd (Jag får aldrig in någon fungerande teknik. Trots det så envisas jag med att försöka på den ibland ändå – med samma dåliga resultat.)
Bröst – Cable cross (Aldrig känt något vidare resultat av den helt enkelt. Kör en framåtpressvariant i stället.)
Biceps – Liggande på bänk och curla en kabel uppifrån som jag har sett många göra. (Får kontakt med i stort sett allt förutom bicepsen.)
Triceps – Smalbänk. (Varför? Jag har ingen aning. Det har bara aldrig blivit av.)
Axlar – Stående militärpress. (Jag har precis börjat med sittande. Min balans gör att jag skulle vara orolig att ramla i stående. :p)Var inte så viktkåt och börja på lägre vikter och jobba dig uppåt, tränar stabilitet av både stående pressar och benböj :emo-thumb
20 april, 2011 at 08:22 #381578Anonym anvandareMemberKnäböj, vadövningar, lutande bänk
21 april, 2011 at 09:05 #381579Anonym anvandareMemberVadövningar… O smal bänk:)
3 maj, 2011 at 12:16 #381580Anonym anvandareMemberDrag till hakan – Djävulens övning. Orsaken till min pinch skada.
3 maj, 2011 at 12:58 #381581Anonym anvandareMemberLudwig wrote:Drag till hakan – Djävulens övning. Orsaken till min pinch skada.Agreed. Jag vet inte hur många gånger jag gjorde illa mig i den där övningen innan polletten trillade ner.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.