Home › Forums › Allmänt om gymträning › övre pecs problems !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 maj, 2009 at 02:30 #449035Anonym anvandareMember
Hejsan ! Jag har lite problem med att bygga övre bröst som ni kanske ser.. tränat ca 1,4 år. vet inte vart problemet ligger, kanske e jag som kör fel eller något… Kör bänkpress, sne-bänk, lutande hantelpress, och flys. allt 3×6-8.
och har lite svårt o få den här ”linjen” mellan bröstena med. alla tips är verkligen uppskattandeTack så mycket :up:
19 maj, 2009 at 02:30 #64511Anonym anvandareMember19 maj, 2009 at 09:39 #449036Anonym anvandareMemberHar för mig att det redan finns en tråd av denna kaliber inte allt för långt bak i sidorna..
Annars är det väll bara att nöta flyes och sne bänk/hantelpress för att bygga och forma övre bröstet efter behag.19 maj, 2009 at 16:01 #449037Anonym anvandareMemberkänner exakt lika Även det där med ”linjen” om jag fattade dig rätt, känns som att jag bygger mer på utsidan bröstet…
19 maj, 2009 at 19:02 #449038Anonym anvandareMembermalkieth wrote:Har för mig att det redan finns en tråd av denna kaliber inte allt för långt bak i sidorna..
Annars är det väll bara att nöta flyes och sne bänk/hantelpress för att bygga och forma övre bröstet efter behag.Skulle du vilja va snäll o visa mig den tråden ? :emo-thumb
hitta den inte19 maj, 2009 at 19:44 #449039Anonym anvandareMemberBara att kötta på och skaffa mer massa. Imo så är det lite i tidigaste laget att börja oroa sig för finliret redan.
20 maj, 2009 at 13:32 #449040Anonym anvandareMemberDin genetik tillåter inte dig bygga mycket övre bröst förmodligen.
20 maj, 2009 at 15:07 #449041Anonym anvandareMemberTyvärr så är det en del av sanningen. En del har lättare att tex bygga övre bröst och bulligare armar än andra
versann wrote:Din genetik tillåter inte dig bygga mycket övre bröst förmodligen.2 juni, 2009 at 02:14 #449042Anonym anvandareMemberversann wrote:Din genetik tillåter inte dig bygga mycket övre bröst förmodligen.Vad gör man åt detta då da? kan vell inte vara omöjligt o få övre bröst?
2 juni, 2009 at 07:56 #449043Anonym anvandareMemberepic wrote:Vad gör man åt detta då da? kan vell inte vara omöjligt o få övre bröst?Självklart inte. Det är väldigt många som föds med bra muskelgrupper samt dåliga muskelgrupper, ta tex bara Branch Warren som själv säger att han har fått slita som ett djur för sina axlar, men sina ben och vader har han alltid haft.
Någonting som man får göra är ju isåfall prioritetsträning och kolla hur det funkar med det, dock blir det ju kanske aningen svårt med just övre bröst.. Det hade ju varit annat om det var utsidan av deltan eller liknande.
Får ni kontakt med bröstet när ni gör övningarna? även incline??
Det finns mycket saker man kan göra åt problemet.. det gäller bara att hitta sin egna väg.
2 juni, 2009 at 08:52 #449044Anonym anvandareMemberLägg bröstpasset efter vilodagen, så att du är utvilad och orkar. Börja bröstpasset med att träna övre delen. Gör du så här ett tag så kommer resultatet. Det tar tid så ge inte upp efter första månaden. Du kanke har bra gener att bygga övre bröst men du kanske inte har kört rätt övningar eller att du kanske har kört för tungt så att du inte har kunnat få kontakt med bröstet på ett effektivt sätt?
2 juni, 2009 at 09:04 #449045Anonym anvandareMemberepic wrote:Vad gör man åt detta då da? kan vell inte vara omöjligt o få övre bröst?det är klart muskeln växer oavsett vad du gör. Men att få större övre pec än undre för dig, kan självklart vara svårt, fortsätt träna på, lägg in mer övre bröst övningar, titta på han, milo sarajajgajgajigjagojagja film om att bygga bröst, där får man många bra övningar och även hjälp att isolera bröstet, bänk press kanske inte alltid är vägen till en välformad bröstkorg.
Men träna på, som sagt lägg in fler övre pec övningar, eller att du jobbar med rak bänkpresss och håller stången närmare halsen brukar även isolera övrebröst mer än vanligt.
2 juni, 2009 at 09:05 #449046Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Lägg bröstpasset efter vilodagen, så att du är utvilad och orkar. Börja bröstpasset med att träna övre delen. Gör du så här ett tag så kommer resultatet. Det tar tid så ge inte upp efter första månaden. Du kanke har bra gener att bygga övre bröst men du kanske inte har kört rätt övningar eller att du kanske har kört för tungt så att du inte har kunnat få kontakt med bröstet på ett effektivt sätt?lika dumma svar nästan varje gång, hur vet du att han har tid att lägga bröst pass efter en s k vilodag som du knappast vet om han har eller ej.
2 juni, 2009 at 09:25 #449047Anonym anvandareMemberJag föredrar pullover med hantel för att träna övre bröst. Tar på mycket annat också men brukar kännas rätt bra i övre bröstmuskeln speciellt.
2 juni, 2009 at 09:53 #449048Anonym anvandareMemberversann wrote:lika dumma svar nästan varje gång, hur vet du att han har tid att lägga bröst pass efter en s k vilodag som du knappast vet om han har eller ej.WTF?
Jag rekomenderade honom att göra som jag själv gjorde för att förbättra övre bröst. Jag la bröstpasset efter vilodagen, samt att jag startade passet med övre bröst då man är som starkast.
Vad är ditt problem? Ta din roidrage någon annan stans.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.