Personlig träning: Bra/dåligt

Home Forums Allmänt om gymträning Personlig träning: Bra/dåligt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Hej Body!

Har funderat på att börja med PT nu för att äntligen gå upp i vikt. Är 179 och väger 60 kg, det mesta jag någonsin vägt är 62 kg. Av dessa siffror är det lätt att läsa ut att jag vill få ett lite mer hälsosamt utseende ;)

Har sökt på forumet, men det enda jag hittat är antingen folk som undrar vart man hittar PT eller hur man utbildar sig till en, alltså väldigt lite om fördelarna med personlig träning.

Var på ”möte” med en PT idag om att börja, hon kommer hjälpa mig med kost, träningschema, hur övningarna utförs, rubbet. Det handlar om 20 timmar för 7650kr. Jag är student, så handlar om stora summor för min del.

Har även pratat med kompisar om detta, men alla säger att det inte verkar riktigt prisvärt. Dock har ju faktiskt inte någon av dem nån erfarenhet av PT, så informationen känns aningen tunn. Alternativet är att sätta mig in på egen hand i ämnet kost och träningslära, men jag är rädd att jag kommer lära in många tekniker felaktigt.

Så vad tycker ni, Body-gubbar? Ris eller ros?

Edit: Är 19 år, om det har betydelse.

Ta 20 timmar eller mer och verkligen läst på om kost och hur kroppen fungerar med mat. Hyr en större fit kille på gymmet eller någon som har tävlat i din närhet. Säg att han för 1000kr för att du ska få köra en veckas pass ihop med honom och lära dig övningar. Testa olika övningsscheman på internet, och kör efter det som passar dig bäst.

7000kr+ Är väldigt mycket pengar för kunskap du kan finna gratis.

pr0bz wrote:
    Ta 20 timmar eller mer och verkligen läst på om kost och hur kroppen fungerar med mat. Hyr en större fit kille på gymmet eller någon som har tävlat i din närhet. Säg att han för 1000kr för att du ska få köra en veckas pass ihop med honom och lära dig övningar. Testa olika övningsscheman på internet, och kör efter det som passar dig bäst.