Planering av träning

Home Forums Allmänt om gymträning Planering av träning

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej allesammans! Jag vet att ni säkert läser liknande trådar varje dag
    men jag behöver hjälp!

Jag är man, 17 år och har tränat ett tag och satsar mer och mer på träningen allt eftersom tiden går. Sköter min kost bra och kör på gainer/protein som kosttillskott.

Det jag skulle vilja ha hjälp med är bl.a frågor kring mitt schema.:)

Schemat jag följer nu är:
    Måndag: Bröst,triceps
    Tisdag: Ben, vader , mage
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Axlar, traps, mage
    Fredag: Biceps, rygg
    Lördag: Vila
    Söndag:Vila

Varje pass är cirka 1 timme långt och då känner jag att jag hinner med allt, kör skapligt intensivt och med tunga vikter och kör så många reps jag orkar, till fail oftast. Max 10 reps ca, men det varierar.
    Som ni ser är det 4 dagar i veckan jag tränar.
    Och nu undrar jag om detta räcker för att bygga muskler och bli stark.
    Jag vet att muskler inte kommer på köpet bara p.g.a ett bra schema, men det är jag medveten om:up:
    Tycker personligen att schemat funkar bra men jag skulle kunna träna mer. Kanske börja om på söndag istället för vila 2 dagar i rad? Men det är ju ett evigt snack i alla forum osv om hur man ska träna. En del säger att det räcker med 3 dagar i veckan medans andra kanske tränar 6-7 dagar i veckan stenhårt och pissar blod.
    Och sen har jag hört att man får max muskeltillväxt av att köra varje muskelgrupp 2 ggr i veckan, men jag tycker det borde räcka att köra det 1 gång om jag kör hårt? Men känns samtidigt som att musklerna får lite väl mycket vila då…:|

Tänkte att ni kanske kunde ge mig lite tips och riktlinjer att gå efter.
    Är det något tokigt med schemat?
    Ledsen om detta liknar många andra inlägg som postas här men då får ju ni erfarna lite extra möjlighet att glänsa genom att hjälpa en stackars pöjk ;)

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.