Prenet!

Home Forums Allmänt om gymträning Prenet!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #85177
    #865803

    Visste inte vart jag skulle posta denna tråd, så det fick bli här:)…Gjorde igår en prenet mätning, dvs mätte kroppsfett, muskelmass etc…Å hade enbart lagt på mig 5,3 kilo muskelmassa under ett år…Vet någon vad som är normalt att lägga på sig? Jag hade även lagt på mig en hel del fett..vilket jag börjar ta mig an..Men blir lite fundersam nu efter detta eftersom jag ändrat mitt träningsschema å kör nu lättare vikter, på fler reps under deffen, plus att jag går morgonpromenader varje dag. Men min andra fråga e…eftersom jag inte var nöjd me min muskelmassa..e de bättre att köra tungt under deffen? Snälla..nån som vet
    Ha en bra helg alla

    #865804

    Enligt mig är det viktigare än någonsin att köra tungt under dieten då man annars ger ”ok-tecken” för kroppen att dumpa muskelmassa.
    Att du gått upp 5,3 kg muskler på ett år är inte alls dåligt, tvärt om är det riktigt bra. Är du nybörjare är det förståeligt då de mesta resultat brukar infinna sig de första åren. Åsikterna är många, men sköter man vila/kost/träning så sägs det att man kan gå upp mellan 1-3 kg kvalitétsmassa om året. Men givetvis är det induviduellt.

    #865805
    Calle Sirén wrote:
    Enligt mig är det viktigare än någonsin att köra tungt under dieten då man annars ger ”ok-tecken” för kroppen att dumpa muskelmassa.
    Att du gått upp 5,3 kg muskler på ett år är inte alls dåligt, tvärt om är det riktigt bra. Är du nybörjare är det förståeligt då de mesta resultat brukar infinna sig de första åren. Åsikterna är många, men sköter man vila/kost/träning så sägs det att man kan gå upp mellan 1-3 kg kvalitétsmassa om året. Men givetvis är det induviduellt.

    ok…va skönt att höra från någon som vet:) Jo jag e nybörjare….Men de spelar ingen roll då att jag inte haft någon lättare period, utan kört tungt från början? Men som du säger så borde det ju vara ett tecken på att det är ok för kroppen att släppa muskelmassa…pratade med en kille på mitt gym som tävlar en hel del, å han rekommenderade mig att köra lätta vikter..man blir förvirrad ibland..Men iåm att jag ändå vill ha mer massa så…Men hur många reps e ok när man kör tungt? Jag har kört enbart 4 på en del…

    #865806

    6-12 reps brukar man väl säga för bra muskeltillväxt.

    Anledningen till varför han sa att du skulle köra lättare vikter var kanske för att han ville att du skulle få in rätt teknik först, och utgå därifrån.

    #865807
    Pierriewargen wrote:
    6-12 reps brukar man väl säga för bra muskeltillväxt.

    Anledningen till varför han sa att du skulle köra lättare vikter var kanske för att han ville att du skulle få in rätt teknik först, och utgå därifrån.

    jo de kan det ha varit…men sen körde han själv så under sin deff..å de funkade för honom, men han hade ju en hel del muskelmassa att ta på oxå

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.