Problem med bicep övningar.

Home Forums Allmänt om gymträning Problem med bicep övningar.

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Har gymmat till o från ett par år nu..men de är först förra året som jag började hålla seriöst på träningen..o det är först nu när jag övar mer strikt i övningarna som jag märkt att min vänsta biceps/arm är bra mycket starkare..om inte annat uthålligare.

Jag orkar lyfta lika tunga vikter med båda armarna, men, min högra arm är begränsad..uthållihheten är bra mycket sämre! väldigt mycket sämre.

Min underarm på högra sidan blir stenhård, det går inte att lyfta den en cm när jag nått detta läget, det är precis som att jag tränar underarmen istället för bicep, men det shiftar alltso från att ha kontakt med bicep till att det känns som underarmen skall sprängas, vad kan dettaberor på detta på?

Tycker det är grymt trist, för hade min högra arm inte haft problemet med underarmen hade jag kunnat få dem att utvecklas snabbare i o med att vikten jag nu har på vänster armen känns med lätthet, att de går att gå upp ett par kilon, medans det inte finns en chans att göra detsamma på högerarmen..o allt pga underarms delemmat.

Jag gymmar alltso strikt på biceps övningarna, inget svaj o håller axeln ”bakåt tryckt”/stilla..vet att jag fuskat(vet inte hur ni ser på det) innan pga en axelskada, detta för ett par år sedan(nu är axeln helt bra) när jag skriver fuska menar jag att jag tog hjälp genom att lyfta armbågen uppåt väldigt mycket, så mycket att axeln oxå jobbade..

Grymt tacksam för svar, ideer, förslag va de kan bero på.
    Någon som kanske haft samma problem?

Tjena, Har själv samma problem med underarmarna. Skulle kunna tänka mej att du får pump i högra underarmen snabbare än vänstra. Det enda jag kan ge som förslag är att använda remmar så att underarmarna kopplas ur så mycket som möjligt.

Å det var skönt att höra att de finns nån med samma problem..missförstå mig rätt, tack för snabbt svar.

Men vad kan de bero på? har det med återhämtningen att göra, blodflödet?
    Eller är det bara att acceptera att de är så för vissa..känns som de måste bero på någon naturlig förklaring..

Du som har samma problem, funkar de kalas med remmar eller finns lite av svullnaden i underarmen kvar?

för att minska pumpen i underarmarna har jag börjat köra med dragremmar i skivstångscurl.

Ok, får kanske ta o skaffa mig ett par remmar så jag kan prova detta.

Det är 128st som läst detta inlägg..säg minst 50st olika, sitter just nu o blandar min esa pro drink o hoppades på att få lite intressant läsning under tiden man tryckte i sig den, men icke.

Ingen som har något att lägga ut? det tror jag allt..finns säkert 100st spänn fikusar här inne som har något att säga, mycket tacksam för lite mer respons angående just mitt bicep/underarms problem.

superfrog wrote:
    Å det var skönt att höra att de finns nån med samma problem..missförstå mig rätt, tack för snabbt svar.

Men vad kan de bero på? har det med återhämtningen att göra, blodflödet?
    Eller är det bara att acceptera att de är så för vissa..känns som de måste bero på någon naturlig förklaring..

Du som har samma problem, funkar de kalas med remmar eller finns lite av svullnaden i underarmen kvar?

Jag har aldrig provat med remmer när jag kör biceps och jag skulle inte tro att det är något annat än en naturlig förklaring, alltså pump. Men som sagt prova med remmar;)

okej..jag hänger inte på allmänna gym, inte på forum heller igentligen, så ordet pump? säger mig inte så mycket..
    Antar att det är samma som när dem sväller..hur som, vad kan de bero på att det just är min högra arm, ingen tendens alls i vänstra..”pumpen” så att säga.

När jag var ny på gymet fick jag pump i underarmarna i nästan alla övningar. Det berodde på att jag höll i stången så djävla hårt när jag tog i. Det blev liksom blodstopp i underarmarna. Jag vet inte varför du bara får det i ena armen men du kanske är starkare i den eller nåt. Prova håll lösare grepp, det gäller väl egentligen alla övningar. Det finns ingen anledning att brassa energi på fel muskel.

Jag hade liknande problem i början men sen när jag började träna underarmarna och de blev starkare så försvann problemet.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.