Problem med överflödig skin, HJÄLP!

Home Forums Allmänt om gymträning Problem med överflödig skin, HJÄLP!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Jag var en fet jävla soff potatis som vägde 98 kg, nu är jag relativt tränad och väger 79 kg, men problemet är att man har mycker överflödig skin, jag känner små klumpar i skiten när jag nyper mig själv så jag undrar om det inte är underhuds fett, vet någon vad man ska göra så skinner sitter på muskenln och inte kan dras ut ca 10 com på armarna, jag är desperat. Jag älskar att träna nu men är en nybörjar med många frågor, om du är villig att bli fråga en massa så snälla hör av dig till mig…

MVH// En kille som är ängslig att komma i den form som alla ni är i!!!

Det tar tid att träna bort överflödig hud så du måste arbeta med kroppen för att det ska gå snabbare.
    Spring, simma eller gå(i hög takt) 3-4 gånger i veckan så kommer det bli bra till sist. :)

Skinnet kommer förhoppningsvis att anpassa sig till din nya kropp med tiden, dock så kan en kraftig viktnedgång göra att huden inte hinner med att dra ihop sig. Har du stora problem och komplex så kanske det är en operation som gäller, det måste du isåfall prata med en läkare om.

det är ju sjukt massivt alltså och det syns ju inte nu iaf men vill ändå vara nere så att huden sitter direkt på muskeln och att man bara ska kunna dra ut 1 cm eller nått, går 1,1 km före varje träning på 10 min och tränar 4 ggr i veckan, räcker det? hörde finns någon kräm som ska hjälpa en, någon som vet nått om det?

Om du har riktigt stora problem med överflödigt skinn på kroppen så får du nog vända dig till en läkare för en eventuell operation.

Int för att verka pesimistisk men om du inte går mer än 1,1km kommer det ta lång tid för dig att komma i form.
    Prova att simma om du inte tycker om att gå eller springa!

Hazeblazer wrote:
    Int för att verka pesimistisk men om du inte går mer än 1,1km kommer det ta lång tid för dig att komma i form.
    Prova att simma om du inte tycker om att gå eller springa!

Han har lyckats gå ner 20kg redan så vad pratar du om? Han tränar 4ggr i veckan och värmer upp med 10 min snabb promenad.

Det är högst individuellt om huden drar ihop sig efter kraftig viktminskning eller inte. Går inte att förutsäga.

Att kunna dra ut skinnet en decimeter från armarna låter jättekonstigt. Du har gått ner 20 kilo, inte 200.

Victor wrote:
    det är ju sjukt massivt alltså och det syns ju inte nu iaf men vill ändå vara nere så att huden sitter direkt på muskeln och att man bara ska kunna dra ut 1 cm eller nått, går 1,1 km före varje träning på 10 min och tränar 4 ggr i veckan, räcker det? hörde finns någon kräm som ska hjälpa en, någon som vet nått om det?

Vet inte om det finns någon kräm som hjälper. Det kan finnas någon ”stramande” kräm på parfymbutiker.Fråga! Däremot är du faktiskt lite rätt ute där…du kan hjälpa din hud genom att smörja in dig ordentlig efter dusch. Göra din hud mer elastisk så att den börjar anpassa sig för de nya musklerna som kommer! Tror att du måste ha lite tålamod här. Vi kvinnor som fött barn vet att att våran hud på magen blir slapp sedan. Det kan man få bort det genom träning, äta sunt och vara noga med att smörja in sig ordentlig, speciellt vid magpartiet,gärna med olivolja och en stor portion med tålamod. Men…det tar tid. Förslår att du följer Hazeblazers råd att börja eventuellt promenera mer !

Utspänd hur efter graviditet går inte riktigt att jämföra. Då utsöndras hormoner som hjälper huden att dra sig samman. Det händer inte om man bara ätit sig tjock.

King Grub wrote:
    Utspänd hur efter graviditet går inte riktigt att jämföra. Då utsöndras hormoner som hjälper huden att dra sig samman. Det händer inte om man bara ätit sig tjock.

Njaaa…jag vet nog int´om det stäm!! Hur kommer det sig då (många med mig ) att det tog mig 3 år av slit innan jag fick bort det???? Det kändes verkligen inte som om det var ”hormoner” som hjälpte bort detta ”graviditetshäng”! Finns det något bevis på att hormoner får magen att dra sig samman?

Hudens stetchförmåga är genetiskt betingad, och därmed individuell. Vissa individer får ingen lös hud alls, trots viktnedgång.

Det blir tyvärr en operation.Lycka till

thimucuase funkar bra

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.