Proteinfråga

Home Forums Allmänt om gymträning Proteinfråga

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Om jag styrketränar 3-4 dagar i veckan, ska jag då dricka t.ex. whey 80 protein varje dag i veckan eller bara dagarna då jag tränar?

Drick det varje dag till frukost, och efter träning.

Efter träning kan det vara smidigt att ha så att du får i dig något fort efter avslutat pass.
    Men fyller du ditt proteinbehov med hjälp av mat så är proteintillskott onödigt, speciellt på vilodagar.

Flessa wrote:
    Men som Rasmums säger igen, så är det ett verkligt smidighets alternativ att använda sig kring träning. Mycket lättare att ha med en shaker med pulver, än att ha med en låda med pasta & kött.

Eller så mixar man bara den där pastan och köttet hemma och har med sig att dricka efter träningen. :pop:

..att slå två flugor i en smäll.

Flessa wrote:
    Tyvärr är det många okunniga nybörjare som inte är pålästa som har övertro tilk just pulverbaserad föda i relation till träning.

Därmed inget illa sagt om det, då det är mycket smidigt och jag själv använder det i kombo med just träningen.

Får jag bara fråga vad det där inlägget tillförde diskussionen? Så fort någon håller med dig måste du alltid vidareutveckla trots att personen i fråga inte gjort mer än skrivit +1. Hur kommer det sig?

Flessa wrote:
    Tyvärr är det många okunniga nybörjare som inte är pålästa som har övertro tilk just pulverbaserad föda i relation till träning.

Därmed inget illa sagt om det, då det är mycket smidigt och jag själv använder det i kombo med just träningen.

Får jag bara fråga vad det där inlägget tillförde diskussionen? Så fort någon håller med dig måste du alltid vidareutveckla trots att personen i fråga inte gjort mer än skrivit +1. Hur kommer det sig? Är det för att glänsa lite extra eller bara jaga mer posts.

Jag förstår inte riktigt.

nible wrote:
    Hur kommer det sig? Är det för att glänsa lite extra eller bara jaga mer posts.

The answer is sometimes closer than you think.

Rasmus Kjellberg wrote:
    The answer is sometimes closer than you think.

I want to hear him say it! 8)

Dina tre inlägg tillförde absolut ingenting till diskussionen, ett litet påhopp på Flessa, va fan är det bra för. Håll sånt skit för dig själv.

Vissa personer bör tänka sig för innan dom postar igen.
    Orka rensa en massa skit.

Skärp er!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.