Råd och hjälp önskas

Home Forums Allmänt om gymträning Råd och hjälp önskas

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tja grabbar, Behöver lite råd från proffsen ;). Är en kille på 22 år. 181 lång väger 89 kilo inte fet utan har hållt på ett par år och är ganska vältränad och har dessutom spelat hockey innan på elitnivå men det var bara hockey muskler om ni fattar..Spelar inte längre för ljumskarna håller inte och är trött på att bara lira halva säsongerna. Jag e ute efter bygga muskler,massa,volym aa ni fattar. Innan jag började tränade jag 6 ggr i veckan bara gym o nu måste lägga om. Många säger att 6 ggr i veckan är för mkt.Då tränade jag muskelgrupperna 2 ggr i veckan. Så min fråga är hur ska man träna med set o rep för att öka i massa? Är medveten om alla övningar och hur de ska utföras och vet att variation är bra från pass till pass. Men just med set o rep hur många gånger i veckan ska man träna den muskelgruppen för att bygga volym o massa. Äter mkt mat inga problem där. Tror ni förstått :) hoppas på svar. hoppas även jag inte skriver i fel forum!

Flyttade från tråden ”sammanfattning av det internationella regelverket för manlig body fitness” till en ny tråd.

9-12 set? då är ju passet klart när man kört 12 set :P

9-12 per muskelgrupp, inte per övning.

har en annan fråga som jag hör mkt av ANTAGONISTER och SYNERGISTER vad betyder de olika begreppen?

får väl göra det.. jo en annan fråga. Bara vad ni tycker som gymmat en del. 4-split eller 5/6 slipt?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.