Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ser inte så mycket muskelutveckling?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 februari, 2012 at 17:43 #291222Anonym anvandareMember
Hej, jag har tränat i 3-4 år till och från men senaste 1,5 året har jag kört seriöst, mitt mål är att få en fin kropp året om. Är 183cm på 80kg.
Min fråga är vad jag gör för fel eftersom jag inte ser så mycket skillnad på kroppen sen jag börja träna. Nu är de inte så att de i te är nån skillnad alls men inte så mycket som jag tycker det borde.jag ökar i övningarna och vikter.har tex ökat ifrån 60 till 110 i böj på ca ett år. Jag varierar rätt mycket och så När det gäller övningar och reps. Jag tränar efter ett 4split och äter enligt följande:På Morgon innan träning: pwo/fettförbrännare,2 bcaa caps och proteinshake
Direkt efter träning: 2 bcaa caps, proteinshake med 1-2dl havregryn i.
Frukost: 2-3dl havregrynsgröt och proteinshake eller 1-2 kesella.
Lunch 200-300g kycklingfilé och ris
Mellanmål: proteinshake, bcaa caps
Middag: samma som lunch
Mellan mål: proteinshake, bcaa caps
På kvällen innan läggdags blir de proteinshake och fettförbrännare caps samt glutamin.
Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig, vill alltså vara i fin form året om….
7 februari, 2012 at 17:43 #57325Anonym anvandareMember7 februari, 2012 at 17:55 #291223Anonym anvandareMemberDet enda jag ser är massa kosttillskott! Lägg hälften av dem pengarna på mat istället, så ska du se att du ökar bättre.
7 februari, 2012 at 17:59 #291224Anonym anvandareMemberFin kropp, muskelutveckling etc. Vad innebär det i mätbara mål; vill du få mer muskler och du upplever att du växer långsamt? Ät mer. Så enkelt är det
7 februari, 2012 at 18:02 #291225Anonym anvandareMemberSer ut som deffar om man tittar på matschemat. Och då är det inte så lätt att bygga.
7 februari, 2012 at 18:11 #291226Anonym anvandareMemberKänns som att jag inte kan äta så mycket mer men ni kan väl ge exempel på vad jag ska lägga till i de matschemat jag har….
7 februari, 2012 at 18:18 #291227Anonym anvandareMemberMer energität mat kan du absolut få i dig. Det är inte antalet måltider eller storleken på
målen som alltid är avgörande…7 februari, 2012 at 18:24 #291228Anonym anvandareMemberEnkelt tips till folk som säger dom inte kan äta mycket och visar en kost som din är att byta ut råvarorna.
Bytt ut kycklingfilé mot grillad kyckling med skinn, nötfärs och blandfärs. Tillsätt grädde i grytor osv. Stek i smör och rapsolja. Gör klyftpotatis med massor av rapsolja på. Ris, potatismos, pasta, mjöl 3%. Listan kan göras flera sidor lång.
7 februari, 2012 at 18:29 #291229Anonym anvandareMemberGober wrote:Enkelt tips till folk som säger dom inte kan äta mycket och visar en kost som din är att byta ut råvarorna.Bytt ut kycklingfilé mot grillad kyckling med skinn, nötfärs och blandfärs. Tillsätt grädde i grytor osv. Stek i smör och rapsolja. Gör klyftpotatis med massor av rapsolja på. Ris, potatismos, pasta, mjöl 3%. Listan kan göras flera sidor lång.
Tack men bulkar man inte upp en massa fett på kroppen då?
7 februari, 2012 at 18:33 #291230Anonym anvandareMembergroven wrote:Tack men bulkar man inte upp en massa fett på kroppen då?Inte om du inte ligger på ett stort överskott. Går du upp i vikt överhuvudtaget? om inte så äter du för lite och då kan man lägga till de saker jag nämner.
Du får räkna ut din kaloribalans och se till att du får i dig 2-300kcal över detta.
7 februari, 2012 at 18:33 #291231Anonym anvandareMemberDet bestämmer du själv. Bara för att du äter fetare mat betyder inte per automatik att
du blir tjock. Håll koll på hur mycket du har ”råd” att käka utan att lägga på dig allt för
snabbt. Utgå ifrån det så blir allt enklare.Och framförallt: bestäm dig för om du vill deffa eller bygga. Det blir lite konstigt om du
ska käka de där fettförbrännarna och samtidigt gå upp i vikt.7 februari, 2012 at 18:37 #291232Anonym anvandareMemberTrolltråd!
7 februari, 2012 at 18:40 #291233Anonym anvandareMemberHur räknar jag mitt kaloribehov ?
7 februari, 2012 at 18:41 #291234Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Det bestämmer du själv. Bara för att du äter fetare mat betyder inte per automatik att
du blir tjock. Håll koll på hur mycket du har ”råd” att käka utan att lägga på dig allt för
snabbt. Utgå ifrån det så blir allt enklare.Och framförallt: bestäm dig för om du vill deffa eller bygga. Det blir lite konstigt om du
ska käka de där fettförbrännarna och samtidigt gå upp i vikt.Har gått upp 3-5kg senaste året
7 februari, 2012 at 18:51 #291235Anonym anvandareMembergroven wrote:Hur räknar jag mitt kaloribehov ?Allvarligt, groven. Skojar du med oss, eller har du inte ens tänkt tanken
på att göra en sökning? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.