”Sit-ups” problem!

Home Forums Allmänt om gymträning ”Sit-ups” problem!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjenare alla!

När jag gör sit-ups så får jag alltid ont i nacken! Gör jag fel? Eller har jag kanske nackproblem ? :(

Hade gött alla!

Använd Zon, funkar för mig då ja får ont.

Sjodahl wrote:
    Tjenare alla!

När jag gör sit-ups så får jag alltid ont i nacken! Gör jag fel? Eller har jag kanske nackproblem ? :(

Hade gött alla!

Ett tips: Böj inte nacken, vilket många gör. Håll händerna på bröstkorgen istället för bakom nacken:emo-thumb

samsam wrote:
    Använd Zon, funkar för mig då ja får ont.

Att man får ont är ett skydd för kroppen så man inte ska skada sig mer.

Så istället för smörja lite smärtlindrade eller äta lite piller så kanske det är bäst att se över varför man får ont?

Ligger man fel, spänner man nacken konstigt?, kanske en inflammation?. Dagens sammhälle. Ta några piller så blir det bättre.

”Jag har så ont i huvudet varje dag” Ta några treo så kommer du tillbaka om det inte släpper. Men i självaverket så dricker denna persson 1 glas vatten om dagen och huvudvärken kommer smygandes p.g.a dålig vätskebalans..

Sen om man inte kan hitta varför man får ont , så kan man ju börja fundera på att använda nån slags smärtlindrare. 8)

ricki wrote:
    Ett tips: Böj inte nacken, vilket många gör. Håll händerna på bröstkorgen istället för bakom nacken:emo-thumb

Ett bra tips att börja med. Sen kan du prova göra sittups i olika ställningar och se om det hjälper dig.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.