Sjuk ett par dagar, träna idag?

Home Forums Allmänt om gymträning Sjuk ett par dagar, träna idag?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author

Blev förkyld i Torsdags med feberfrossa ont i halsen och ont i huvudet osv. Fre, fortfarande seg men pyttelite bättre, Lördag bättre, Söndag mycket bättre och halsont bort framåt eftermiddag/kväll.

Nu idag Måndag är jag fortfarande aningens svullen på högre lymfkörteln på halsen men har inte ont någonstans och mår bra i övrigt.

Ska jag träna idag?

Nej inte träna med svullna lyfmkörtlar

Förmodligen en bra idé eftersom det fortfarande finns en liten inflammation. Det jag lutade åt också, men skulle kolla…

Å andra sidan är bara ena svullen…lite. Men jag tränar också tungt och få reps

Känns som det redan finns 100tals ”kan jag träna när jag är sjuk” trådar med…

mysglenn wrote:
    Känns som det redan finns 100tals ”kan jag träna när jag är sjuk” trådar med…

Ja men om du läste det jag skrev så mår jag prima i övrigt. Att kalla det för ”sjuk” är en rätt stor leap of faith eller hur?

Vänta ett par dagar till så kroppen hinner återhämta sig. Halsontet gick väl över först igår kväll?

Tja alltså, halsontet försvann efter lunch igår, ena lymfkörteln är pyttelite svullen, annars mår jag prima. Ingen huvudvärk osv.

Fan, jag är sugen på att träna asså, men ja.

Madball wrote:
    Ja men om du läste det jag skrev så mår jag prima i övrigt. Att kalla det för ”sjuk” är en rätt stor leap of faith eller hur?

jo men många ser forumet mera som en ”fråge-jour” där man förväntas personlig service istället för att skapa och berika ett diskussionsklimat där man faktiskt kan lära sig något på riktigt istället för att få svar på frågan ”vad är nyttigast, fiskpinnar eller köttbullar?”…

nu gör inte lymfkörteln knappt ont längre.

Ska fan testa och träna ändå? Jag känner mig alltså helt fräsch nu.

Madball wrote:

ring 1177 sjukvårdsupplysningen

nu börjar det gå lite åt överstyr här..

håll testot in check Glenn

Madball wrote:
    håll testot in check Glenn

har du googlat ”träna med svullna lymfkörtlar” ?

Madball wrote:

Undrar vad kroppen prioriterar… Sjukdom eller muskeltillväxt? :whistle:

simsalabim wrote:
    Undrar vad kroppen prioriterar… Sjukdom eller muskeltillväxt? :whistle:

Precis.

Ska trådskaparen träna av den anledningen att denne tror att vila kommer göra honom sämre så bör han tänka om. vila och ät om det är resultatet som är intressant.

men vissa vill träna för aktivitetens skull även om det kommer ge dom sämre resultat än det jag precis ”ordinerat”. och då kan man ju inte säga så mycket om det. men för mig är resultatet viktigare än att genomföra aktiviteten.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.