Home › Forums › Allmänt om gymträning › Sjuk under bulk och vilovecka, bra ändå?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 mars, 2010 at 13:31 #58377Anonym anvandareMember1 mars, 2010 at 13:31 #326527Anonym anvandareMember
Hallå där!
Jag är lite nyfiken bara.. Jo, jag började min bulkperiod för 8 veckor sedan och har varit oerhört strikt med träning och mat, etc vilket så klart har gett positiva resultat. Men förra veckan åkte jag på en förkylning (som gav med sig kraftig halsont som symptom) och jag kunde därför givetvis inte fortsätta träna. (Turligt nog?) så kom sjukdomen precis i början av min VILOVECKA.
Jag har under denna vecka jag varit sjuk fortsatt ätit ruskigt bra som även har resulterat till att jag gått upp i vikt, precis som jag ville. Det jag undrar är dock om proteinsyntesen eller tendensen att ta upp näring till kroppen blir försämrad då jag har detta virus. Är den massa jag lagt på mig lika ”effektiv” för träningen som den skulle varit om jag varit kärnfrisk istället? Och kan denna vecka räknas som en vilovecka trots det att jag varit sjuk? Lite kluven bara.. Alltid trist när man blir sjuk, suck.
Tacksam för svar! MVH
1 mars, 2010 at 13:39 #326528Anonym anvandareMemberär ingen expert på området men skulle tro att proteinsyntesen nedregleras något vid sjukdom för att kroppen vill prioritera sina försvarsmekanismer fast du har ju ätit mycket så energi och näring har ju garanterat funnits tillgängligt och då har du nog inte gått miste om någon betydande muskeltillväxt plus att det man lägger på sig under en bulkperiod är ju till stor del fett har du ökat i vikt så kommer den viktökningen garanterat hjälpa dig att bygga muskler när du kör igång träningen
1 mars, 2010 at 14:33 #326529Anonym anvandareMemberJa, det jag mest ser som ett frågetecken är egentligen hur effektiv muskeltillväxten är under bulktillstånd då man har ett virus i kroppen under en vilovecka (som är till för att vila upp musklerna efter många veckors hårt tränande) och samla nya krafter till ökad styrka och massa.
Jag vet själv med mig hur det bör vara, och t om hur det kanske är. Men jag vill gärna se studier på detta, om det finns. Någon som vet?
1 mars, 2010 at 14:45 #326530Anonym anvandareMemberFörresten!
Jag har nu varit sjuk i en hel vecka, och det är början av min träningsvecka igen.
Mina symtom för närvarande är: täppt i näsa, och lite hosta. Jag hade dock lite ont i halsen igår men det verkar ha gått över.
Tycker ni att det verkar okej för mig att träna idag? Tänkte i så fall något lättare, som biceps / mage.
Tacksam för svar! MVH
1 mars, 2010 at 14:51 #326531Anonym anvandareMemberFinalexp wrote:Förresten!Jag har nu varit sjuk i en hel vecka, och det är början av min träningsvecka igen.
Mina symtom för närvarande är: täppt i näsa, och lite hosta. Jag hade dock lite ont i halsen igår men det verkar ha gått över.
Tycker ni att det verkar okej för mig att träna idag? Tänkte i så fall något lättare, som biceps / mage.
Tacksam för svar! MVH
Bättre att vila tills alla symtom försvinner, enkelt att du blir sjuk längre annars och inte kan köra 100 % en lång tid framöver.
Har hänt mig och är inte kul, man känner sig relativt frisk med förvärrar det bara när man går och tränar vilket resulterar i att man måste vänta ännu längre.
1 mars, 2010 at 19:37 #326532Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:vänta några dagar till, sen kan du köra lite igen. Du kan gott och väl gå ett par rejäla promenader för att få upp ”kondisen” igen.jag har många gånger blivit FRISKARE av att träna lite lätt.
Nja, några dagar till verkar inte så troligt, hehe.. Just nu är jag halvtäppt i ena näsan, hostar kanske en gång per timme och mår annars helt prima. Pigg, glad och har ENORMT mycket energi! Har suttit och läst om träning hela veckan, som jag alltid gör då jag är sjuk.. Och det är inte lite abstinens man tar till sig:P
Jag är ganska säker på att jag ska träna imorgon. Men jag hoppade över dagens pass eftersom att det verkade lämpligt och även fick råd till det
Tack.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.