Ska jag åndra på något eller köra på???

Home Forums Allmänt om gymträning Ska jag åndra på något eller köra på???

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej

164cm lång och väger 80… Har ändrat mina mat vanor samt börjat styrketräna 4 dagar i veckan och har hållit på med detta i ca 2 veckor.

Vill gärna gå ner i vikt men inte tappa muskler, har ett ansträngande jobb som kräver mycket promenader som varar i flera timmar.

Har vid flera tillfällen läst att muskler bränner fett så tänkte så här:

Jobba natt där jag promenerar mycket och anstränger mig, hem och vila, upp äter en macka, dricker en shake(whey 80) sticker till gymmet och kör ett hårt och tungt pass, tar en shake till och äter en nyttig måltid.

Är det något ni tycker jag ska ändra på eller ska jag bara köra på.

Mitt mål är: ner till ca 70kg och vara hyfsad tränad.

Tack

Är det allt du skall leva på under dygnet menar du?

Albin wrote:
    Är det allt du skall leva på under dygnet menar du?

Nej nej… försöker äta var tredje timme och räkna kalorier.

Men vi har ju inte fått något underlag att tycka till om?

Gettodachoppa wrote:
    Men vi har ju inte fått något underlag att tycka till om?

”Jobbar natt där jag promenerar mycket och anstränger mig, hem och vila, upp äter en macka, dricker en shake(whey 80) sticker till gymmet och kör ett hårt och tungt pass, tar en shake till och äter en nyttig måltid.

Mitt mål är: ner till ca 70kg och vara hyfsad tränad.”

???

Vila? Menar du att du sover?

Skall du ner till en målvikt får du skriva ner allt du äter för att någon skall kunna komma med mer konstruktiva idéer.

aqa wrote:
    ”Jobbar natt där jag promenerar mycket och anstränger mig, hem och vila, upp äter en macka, dricker en shake(whey 80) sticker till gymmet och kör ett hårt och tungt pass, tar en shake till och äter en nyttig måltid.

Mitt mål är: ner till ca 70kg och vara hyfsad tränad.”

???

Jo ja, jag vet vad du skrev, men det där trodde jag var ditt förslag på upplägg. Jag är nyfiken på hur det ser ut idag? Skriv ned vad du käkar under en dag så får vi se hur det ser ut.

Albin wrote:
    Vila? Menar du att du sover?

Skall du ner till en målvikt får du skriva ner allt du äter för att någon skall kunna komma med mer konstruktiva idéer.

Ja sover minst 7 timmar, lite svårt att skriva ber allt jag äter då jag inte har ett fast schema gällande mat men som sagt så äter jag var tredje timme.

En macka innan frukost och en shake, en shake direkt efter träningen och en bra rätt i form av kyckling med ris eller pasta, lite frukt som mellan mål. Sedan en till ganska så bra rätt i form av fisk med ris kanske, och avslutar ibland med två kokta ägg och ett glas mjölk.

Som sagt så är jag nybörjare och dålig på detta.

Ett smidigt sätt att gå ner i vikt är att äta mindre. Varför i hela fridens namn du äter var tredje timma förstår jag inte. Känns som om man inte gör annat än äter då ju.

Ta bort varannat mål och ät var 6:e timma (eller när det passar) så kommer du gå ner i vikt förutsatt att allt annat är som det var innan.

Tommy Ivarsson wrote:
    Ett smidigt sätt att gå ner i vikt är att äta mindre. Varför i hela fridens namn du äter var tredje timma förstår jag inte. Känns som om man inte gör annat än äter då ju.

Ta bort varannat mål och ät var 6:e timma (eller när det passar) så kommer du gå ner i vikt förutsatt att allt annat är som det var innan.

Tjena

Läste på någon sida att man ska äta var tredje timme för att man inte ska gå hungrig vilket leder till att kroppen sparar på maten och leder till lite viktminskning. Mindre rätter flera gånger????

Vet ju inte så mycket eftersom jag är nybörjare…

Tycker du i princip har en bra plan. Se bara till att räkna ut vad du får i dig (c:a) så du vet hur mycket du behöver plocka bort från maten för din viktnedgång, eller lägga till mer cardio.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.